15 Mart 2008 Cumartesi

Pırasaya Geeellll!

Pırasayı hiç sevmem pardon hiç sevmezdim ama Azra'cık doğunca yediğim besinleri çeşitlendirmek ve Azrayı daha sağlıklı beslemek adına sebzelere ağırlık verdim.Bu içgüdüsel bir şey herhalde önceden hiçbir gücün yediremeyeceği şeylerin tadına rahatlıkla bakabiliyorum.Bu arada pırasa gerçekten çok faydalı hekimce den aldığım bilgilerde benim bilgilerimi doğruluyor.
Gelelim pırasanın faydalarına;
Pırasanın bol vitaminleri, mineralleri ve çeşitli nitritleri ile çok şifa verici özelliği bulunduğunu vurgulayan uzmanlar, mide-bağırsak rahatsızlıkları, deri hastalıkları, damar sertliği için faydalı olduğunu belirtiyor.
Uzmanlar, pırasa yemeğinin, bağırsaklara yumuşaklık verip pekliği giderdiğini, hemoroidi olanlara da ferahlık sağladığını bildiriyor. Uzmanlar, pırasa çorbasının, böbrekleri çalıştırarak bol idrar söktürdüğünü ve vücutta birikmiş üre asidi ve ürat tuzlarını dışarı attığını ifade ediyor.
Tabi birde bu güzel sebzeyi yemek haline dönüştürmek var eşime geçen gün biz sağlıklı beslenelim dediğimde sevinçle olur dedi.Elektirikli buhar tenceremde 1.kata brüksel lahanası,pırasa,havuç biraz piyazlık soğan,2. kata ise patates ve bütün domates koydum bir güzel pişirdim.Eşim birazda et olsun ister birazda tavuk haşladım.bu güzel yemeyi sesimizi çıkarmadan yedik.Sonra eşime yarın buharda pişmiş ne yemek istersin dediğimde "ya Emel'cim biz bu sağlıklı beslenme işini ayda bir yapsak "deyip acıklı acıklı yüzüme bakınca anladım bu plan tutmadı o zaman bende haftada bir kaç kez yaptığım z.yağlı sebze yemeklerini hergün yapmaya karar verdim açılışı pırasayla yaptım hayırlı olsun.Artık az kırmızı et bol beyaz et ve sebze var.Evlenmeden önce et yemeyen zeytin yağlı seven ben zaman içinde eşimi memnun etmek için beslenme alışkanlıklarımı değitirmiştim tabi bol salçalı ve etli yemekler KDV si ile kilo olarak bana geri dönünce aklım başımada gelmiş oldu...

Pırasa ne zaman pişirsem ablamı arar tekrar tarifini alırım.Yine öyle yaptım sağolsun çok güzel tarif etti...

Malzemeler
1 kg pırasa
1 havuç
½ çay bardağı pirinç
1 orta boy soğan
Tuz
2 kesme şeker
Su
Zeytinyağı

Hazırlanışı
Soğanlar küp küp doğranır yayvan bir tencerede yağ ile birlikte hafif pembeleşinceye kadar kavrulur.Verevine (Bir köşeden karşı köşeye doğru kesilmiş,yanlamasına)doğranan havuçlar eklenir bir iki daha karıştırılır ardından yine verevine kesilmiş pırasalar(ben yeşil ksımını yani uçlarını kullanmıyorum onlarla börek yapıyorum)
ilave edilir kesme şeker tuz ve yarım çay bardağı pirinç eklenir bir iki dakika kavrulması beklenir.sonra üzerine çıkacak kadar sıcak su konur.Önce yüksek sonra düşük ateşte yaklaşık 1 saat pişirilir.Suyu biterse kontrol ederek azar azar ekeyebilirsiniz.(pırasaları ekledikten sonra kaşıkla çok fazla karıştırmayın dağılır.)Z.yağlılar dolapta bir gün bekledikten sonra daha güzel oluyor.
Afiyet olsun

Hiç yorum yok: