24 Mart 2008 Pazartesi

Peynirli Börek

Bu peynirli böreği sabah 05:30 yapmaya başladım.Deli dediğinizi duyar gibiyim özelliklede annem okuyorsa :) Sabah bizim bızdığın karnını doyurmak için kalktığımda eşim içinde uyandığında yemesi için sıcacık bir börek yapmak istedim.Kızına bu kadar özel ihtimam olurda babasına olmazmı :) Eşim bu hafta da bizi çok gezdirdi sağolsun kızımıza ciciler aldı oyuncaklar aldı ama çok ta yoruldu..Velhasıl o bu böreği çoktan haketti.Eşimin ve kızımın gülen yüzünü görünce bütün yorgunluklarım geçiyor;değil 05:30 da börek yapmak yirmidört saat uyumayabilirim.
Hafta sonu Azra hasta olurmu diye biraz tereddüt ettim ama artık kısmet, zaten vücudun mikroplara hazırlıklı olması için senede bir kaç kez boğaz enfeksiyonu geçirmek yararlı bile oluyormuş çocuklara...Birde kızımın sosyal ortamlarda daha çok bulunması zeka ve özgüven gelişimi içinde çok yararlı artık hasta bile olsa katlanıcaz...
Gelelim böreğimizin tarifine.

Malzemeler
5 adet yufka
3 yumurta
1/2 paket margarin büyüklüğünde tereyağı
1/2 çay bardağı zeytin yağı (ben riviera kullandım)
250 gr peynir.(sert peynir hatta köy peyniri yada akdeniz pizzada kullanılan peynirden)
1/3 demet maydonoz
1/2 su bardağı süt

süslemek için
çörek otu
susam

Bu ölçüleri ben göz kararı kullanıyorum sizde ağız tadınıza göre aşağı yukarı bu ölçülerde göz kararı yapabilirsiniz.

Hazırlanışı
Maydonozlar kıyılır,peynirler küp küp doğranır bir kapta harmanlanır.Tavada tereyağı eritilir ocaktan alınır içine zeytin yağı konulur.Süt ilave edilir ve 3 yumurta kırılarak hepsi çırpılır.
Tepsi (ben dikdörtgen büyük boy borcam kullandım)çok hafif yağlanır üzerine bir adet yufka kenarları biraz dışarıda kalacak şekilde parçalanmadan serilir üzerine sütle hazırlanmış sostan bir kaç kaşık gezdirilir.Ardından peynirli karışımdan bir kaç kaşık konulur.2. yufka 4 parçaya bölünür üzerine serilir.2 parçada tamamı kaplandığı için üzerine sütlü sostan bir kaç kaşık dökülür ve 2. yufkanın kalan kısmı konulur.Böylece katlar fazlalaşır.Sonra tekrar peynir konur.Yufkalar bitene kadar bu şeklide devam edilir.Enson kenarları içe doğru katlanır üzerine sos sürülür çörek otu ve susam serpilir 10 dakika dinlendirilir.Bu arada 200'c fırın ısıtılır ve yaklaşık 25-30 dakika üzeri kızarana dek pişirilir.
Afiyet olsun.Bal olsun Kaymak olsun kilo olmasın :)
Mutlu haftalar dilerim!


3 yorum:

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Emel'cim ellerine sağlık, yufkayı parçalayıp koyduğundan kat kat çok güzel görünüyor, açma gibi olmuş.. Afiyet olsun.. Tatlı kızını öperim, Allah nazardan saklasın.. İyi haftalar diliyorum sana..

lezzetyolculugu dedi ki...

T.ederim Aslı bu yöntemi kayınvalidemden öğrendim aslında, gerçi o daha fazla tereyağı koyar.Senin kahvaltı sofrann yanında bir böreğin lafımı olur.Sabah yazımı eklemeden senin kahvaltı sofranı gördüm.Yumurtalı peynirli tost ekmeğin çok şık görünüyor.Bu pazar bizim kahvaltı soframızı süsleyecek emin olabilirsin.Sanada iyi haftalar dilerim.

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Ben de denemek istiyorum Emel senin bu böreğini, börek yapmak için yufka almıştım, beni bekliyorlar.. Sonucu sana bildiririm.. Tost ekmekleri çok basit, çok da güzel oluyor.. Ben dalıp biraz fazla tutmuşum fırında, kenarları siyahlaşmış,sen dikkat edersin..