22 Mart 2008 Cumartesi

Kereviz salatası

En sonunda bende kereviz salatası yaptım ve yedim.Annem bize kereviz, enginar,yer elması gbi şeyler pişirmezdi küçükken, sanırım anneannemde yapmazmış.Yani annelerin beslenme alışkanlıkları çocuklar üzerinde bu kadar etkili ama ben kararlıyım sevmesem bile her şeyi yicecek hatta yapacak ve kızıma iyi bir örnek olacağım.Bu sebeple kereviz salatası yaptım.Çok faydalı bir sebze kereviz.Kerevizin yaprak ve saplarının, bol vitaminleri ve çeşitli madeni maddeleriyle çok faydalı olduğunu belirten uzmanlar, mideyi kuvvetlendirdiğini ve iştah açtığını bildiriyor. Uzmanlar, kerevizin, iç salgı bezlerini ve özellikle vücutta çok çeşitli vazifesi olan böbrek üstü bezlerini çalıştırdığını, sinir yorgunluğunu da önlediğini ifade ediyor. Kanı pisliklerinden temizlediğini ve sivilcelerin geçmesine, yüzün pembe bir hal almasına yaradığını vurgulayan uzmanlar, kerevizin diğer faydalarını şöyle sıralıyor: "Karaciğerin şişliğini giderip onu yorgunluk maddelerinden temizliyor. Sarılığı gideriyor, böbrekleri çalıştırıyor, fazla suyu dışarı atıyor. Böbreklerden kumu, taşı döküyor. Şişmanları zayıflatıyor ve cinsel faaliyeti çok arttırıyor." Bu bilgileri hekimce den öğrendim.

Gelelim yapılışına,

Malzemeler
1 adet kereviz
1/2 limon suyu
2 diş sarımsak
1 kase yoğurt (yoğurudu göz kararı koyarsanız daha iyi olur çünkü bazı yoğurtlar koyu kıvamlı bazıları sulu)
1 yemek kaşığı mayonez
1/2 su bardağı kereviz.
tuz

Hazırlanışı
1 adet kereviz beyaz kısmı görününceye dek soyulur.Çok çabuk karardığı için hemen limon suyu ile ovulur ve rendelenir.Ayrı bir kapta sarımsaklı yoğurt yapılır içine mayonez ve tuz ilave edilir karıştırılır.İri kırılmış cevizlerle birlikte kereviz rendesi yoğurtlu karışımın içine dökülür.Arzuya göre üzerine bir yemek kaşığı sızma zeytin yağı ile tatlandırılır.Afiyet olsun.

Not:İsterseniz 2 havuçu rendeleyip yağda biraz kavurup kerevizin içine ilave edebilirsiniz hatta daha güzel olur.


5 yorum:

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Kereviz salatasına bayılırıııııımmm:) Ellerine sağlık Emel'cim, benim de arşivde duruyor fakat fotoğrafı beğenmediğim için yenisini yapmayı bekliyorum.. Annemden gördüğüm şekliyle ben içine 2-3 yemek kaşığı kadar (1 kereviz için) bayat ekmek içi de ekliyorum, kıvamını topluyor..
Fotoğraf tabii ki süper!

lezzetyolculugu dedi ki...

Bende bundan sonra içine ekmek içi koyayım o zaman..Zaten ben ilk defa yaptım bu salatayı çokta basitmiş.Fotoğraf çok iyi olmadı ama napalım artık eldeki ve evdeki imkanlarla bu kadar :)Mutlu pazarlar dilerim...

Adsız dedi ki...

merhaba, ellerinize sağlık, çok leziz görünüyor.bende çok severim kereviz salatasını.sevgiler Aslı

Mutfak Keyfi
http://asmutfak.blogcu.com

Adsız dedi ki...

selam
doğru söylüyorsun benim annemin evinde de kereviz pişmezdi eh tabi yemedik 28 yıllık evliyim evimde bu sene kereviz pişirdim çokta sevdim
salatasınıda deniyeceğim,ellerine sağlık canım
sofrakeyfi.blogcu.com

Sevde dedi ki...

Bu fotoya bayıldım..