17 Mart 2008 Pazartesi

Domatesli Ton Balıklı Makarna

Hey gidi hey ne zaman makarna yapsam üniversite günlerimi hatırlarım ama yinede bıkmam ben bu güzellikten günün her saati her çeşidini yiyebilirim.Bu makarnayı biraz da ev arkadaşım Kübra'yı bize getirmek için yaptım-ev arkadaşım dediğime bakmayın kardeşim gibidir-Belki görürde eski günlerin hatırına bir an önce gelir diye....


Makarnanın İtalyanlar tarafından icat edildiğini düşünenler varsa yanıldılar food-info.net tıklayarak öğrenebilirsiniz.

Makarnanımın malzemeleri
1 paket makarna (ben Barilla düdük boru makarna kullandım-penne-)
1 lt kaynar su
tuz
zeytin yağı

Sosu için
5 adet domates
Maydonoz (arzuya göre konulabilir ben çeyrek demet kullandım)
1 diş sarımsak
2 adet çaliston biber
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı biber salçası
Arzuya göre karabiber,nane (ben kullanmadım)
Tuz
zeytin yağı
1 kutu ton balığı(2 kişi için orta boy yeterli)

Hazırlanışı
Kaynamış suyun içine bir miktar tuz ve zeytin yağı ilave edilir (kaynamadan tuzu koyarsanız su geç kaynar) ve bir paket makarna içine atılır.Paketin üzerinde yazan talimata uygun sürede pişirilir.(yaklaşık 15 dakika)
Bu arada başka bir tavada minik doğranmış biberler zeytin yağında biraz kavrulur içine rendelenmiş domatesler ve rendelenmiş sarımsak ilave edilir.Domatesler ölene kadar pişirilir.Ardından biber salçası, domates salças, bir miktar tuz konur ve biraz kavrulur.Sonra makarnayı haşladığımız sudan 1-2 kepçe su ilave edilir.İnce doğranmış maydonozlarda konularak biraz daha pişirilir.
Haşlanmış olan makarna bir süzgeçte süzülür.(soğuk sudan geçirmeyin içindeki nişasta gitmesin lezzeti azalır).İstenirse yağlanır (ben sos yeterince yağlı olduğu için yağlamadım)Arzuya göre bir tabağa alınıp üzerine sos konur yada sosun hepsi makarna ile karıştırılır. Ve son olarak üzerine ton balığı ile servis yapılır.
Umarım beyenirsiniz.
Ağzınızın tadı bozulmasın...

1 yorum:

Sevde dedi ki...

Aman ALLAH ım ya ben makarnalara zaten dayanamıyorum birde enfes makarnalar karşımda durmuyormu bitiyorum :)
Ellerinize sağlık