6 Ocak 2009 Salı

Karnıbahar Kızartması

İşte size süper bir kızartma.Karnıbaharı hiç sevmem ama kızartması hariç.Hep sodalı bir sosla kızartıyordum bir türlü istediğim gibi olmuyordu.Bu sos sodalı değil sütlü deneyin beğeneceksiniz.

Malzemeler

1 adet küçüklerinden karnıbahar

1 su bardağı süt

1 yumurta

3 yemek kaşığı un

üzeri için;
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 3-4 diş sarımsak
  • tuz
  • toz kırmızı biber
  • nane

Haşlamak için su

Kızartmak için 1su bardağı sıvıyağ


karnıbaharlar çiçeklerine ayrılıp 10-15 dk haşlanır

süt, yumurta, un ve tuz çırpılarak bir sos hazırlanır.Haşlanan karnıbaharlar bu sosa batırılır.

Ve kızgın yağda önlü arkalı kızartılır.

Üzerine sarımsaklı yoğurt dökülür.Küçük bir cezvede toz kırmızıbiber ve nane yakılır kızartmanın üzerine gezdirilir.

Not:yanlarına çeşit olsun diye kabak kızartılıp dizilmiştir.

Afiyet olsun!!!!!

8 yorum:

Aynur dedi ki...

Ayy bayilirim bu tada nefis oluyor. fakat ben tek tek kizartmaya useniyorum ya :( o yuzden mucver seklinde yapiyorum. haslayip eziyorum un yumurta katiyorum. ölede guzel oluyo

eline saglik

sevgiler

lezzetyolculugu dedi ki...

hiç duymamıştım denerim bende.Teşekkür ederim.

Unknown dedi ki...

Bu akşam karnıbahar kızartıcam bende çok seviyorum.

sütle hiç yapmadım bu akşam böyle deneyeceğim.
öyle güzel görünüyor ki
ellerine sağlık canım
öpüyorum.

Adsız dedi ki...

hımmm nefis görünüyor.bende sadece kızartmasını yiyebiliyorum.harika olmuş.ellerine saglık canım...

Adsız dedi ki...

Karnıbaharı sonradan sonraya çok sevmeme rağmen şimdide eşim sevmediği için çok sık yapamıyorum.
Ellerine sağlık canım.

Mebrule dedi ki...

Selam canim, ellerine saglik cok sevdigim bir yemektir. Karnibahari bende en cok kizartma olarak severim ama sulu yemeginede hayir demem. Cok lezzetli gorunuyor...

Sevgiler...

Sevde dedi ki...

Kesinlikle bayıldığım bir lezzet ama üsütm başım kızartma kokuyor o yüzden çekiniyorum yapmaya ama sizin tabağınız alıp kaçtım :)

Adsız dedi ki...

Bu akşam karnıbahar kızartıcam, bizde çok seviyoruz.

sütle hiç yapmadım bu akşam böyle deneyeceğim.
öyle güzel görünüyor ki
ellerinize sağlık...
Teşekkürler....