11 Ocak 2009 Pazar

MANTI YAPTIM

Bugün annesi Kayseri'li biri olarak; acaba ben mantı yapabilir miyim diye düşünürken deneyeyim dedim.Az bir şey yaptım iki bezeden.Beceremem diyede yapılışının hiç fotoğrafını çekmedim.Ama sonuç başarılı oldu.Bir iki kez daha yapsam olur bu iş sanırım.Hamur açma konusunda pek deneyimli değilim.Birde Azra ve Özgür faktörü var.Azra gelip oklavamı alıyor,mantıları alıp yemeye çalışıyor,babası bir yandan ince açma börek gibi olur dağılır diyor işime karışıyor.İki yaramaza rağmen yaptım yedik.Eşim başarılı buldu.Bense ilk bezeyi ne güzel minicik minicik yaptığımı ikinci bezenin sonlarına doğru kolayına kaçıp mantıları biraz büyük yaptığımı farkettim.Bir dahaki sefere evdeki yaramazları gezmeye gönderip öyle yapacağım.

Bu işin üstadları varken benimki acemi şansıda olabilir.Ben yinede tarifi paylaşayım.

Malzemeler(3-4 kişilik)
Hamur için
2 yumurta
1/2 kahve fincanı süt
un
tuz

İç harcı için
200 gram kıyma
1 adet orta boy kuru soğan
1 çay kaşığı toz karabiber
1/2 çay kaşığı kimyon
1 tatlı kaşığı kuru nane
tuz
bir avuç maydonoz

Hazırlanışı
Hamurun Hazırlanışı
2 subardağı un derin bir kaba elenir.Ortası açılır içine yumurtalar kırılır,süt ve biraz tuz ilave edilir yoğurulmaya başlanır.Kulak memesinden biraz daha sert olacak şekilde azar azar un ilave edilerek yoğurulur.Kıvama gelen hamur nemli bir bezle örtülür 1-1,5 saat kadar dinlendirilir.

İç harcın hazırlanışı
Soğan minik minik doğranır.Bir kaba konur içine kıyma,ince ince kıyılmış maydonoz,tuz ve diğer baharatlar ilave edilir karıştırılır.

Dinlenen hamur iki bezeye ayrılır.Önce merdane ile açılır sonra oklava ile genişletip yufkadan biraz daha kalın açılır.Önce boyuna sonra enine, minik kareler olacak şekilde kesilir.İçlerine biraz kıymalı harçtan konur uçları birleştirilip kapatılır.

Kaynayan suya(ben biraz kemik suyu ilave ettim)biraz tuz ve yağ konur.Fokurdayınca içine mantılar yavaşça ilave edilir ve haşlanır.(Yaklaşık 5-6 dakika içerisinde pişiyorlar)

Sunumu, için;
2 su bardağı yoğurdun içine 2 diş dövülmüş sarımsak, biraz tuz ilave edilip karıştırılır(tercihen süzme yoğurt)
2-3 yemek kaşığı tereyağı,1 yemek kaşığı biber salçası ile ocakta eritilir.

Kaynayan mantılar suları süzülerek derin bir tabağa alınır.Üzerine önce yoğurt ardından tereyağlı salçalı sos ve son olarak nane ve isteğe göre sumak konularak servis edilir.

Afiyet olsun

7 yorum:

Baharcicegi dedi ki...

Manti nefis olmus,elinize saglik.biz manti hamuruna süt koymuyoruz degisik bir hamur olmus.

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

ellerine sağlık . harika görünüyor .canım çekti işin kötüsü eşim çok sevmiyor mantıyı tek başınada yenmiyor. evet sen bir daha yaptıgında işine karışan eşini ve kızını parka gönder.. rahat rahat aç mantını. sevgiler

neseersoy dedi ki...

selamm,
ellerine sağlık çok güzel görünğyor , herşeyin bir ilki vardır değilmi ?._))
sevgilerimle

RÜZGAR ŞAYLAN dedi ki...

Büyük marketlerde kilolarca elde açma mantı satılırken üşenmeyip böyle bir külfete girişmen doğrusu takdiye şayan. Ellerine sağlık süper gözüküyor, tadı da eminim çok muhteşem olmuştur. Yeni tariflerini de bekliyoruz...

Adsız dedi ki...

selam.pek güzel görünüyor mantı...bence ilk denemeye ragmen harika olmuş.ellerinize saglık.afiyet olsunnn.sevgiler.

Adsız dedi ki...

Mantıya bayılırım ama genelde yapan olduğunda yemeyi tercih ediyorum :) Seni tebrik ederim. İlk deneme için çok başarılı olmuş.
Ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

Ahh o gelip karışanlardan bendede var.oğlum delirtir beni 1 saatlik işim 2 saatte biter.

mantı açmayı kesinlikle beceremeyeceğime eminim yapanlarada çok özeniyorum.
ellerine sağlık canım
öpüyorum.