25 Ocak 2009 Pazar

ISLAK KEK(süt dilimi keki)


Geçenlerde yaptığım ıslak kekten bir dilim ıslatmadan ayırıp Azra hanıma süt dilimi yapmıştım.Hem ıslak kek olarak; hemde süt dilimi olarak harika kekler oluyorlar tavsiye ederim.Üstelik içine konulan keçi boynuzu tozunun bir çok derde devası bulunmakta.Ama evinizde yoksa üzülmeyin onun yerine 1 tepeleme yemek kaşığı daha kakao ekleyerekte yapabilirsiniz.

Malzemeler
  • 1su bardağı sıvıyağ
  • 1,5 su bardağı süt
  • 1 tepeleme yemek kaşığı kakao
  • 1 kaşık keçiboynuzu tozu
  • 1.5 su bardağı şeker
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket şekerli vanilin
  • damla çikolata

Yapılışı

Süt,yağ,şeker,kakao ve keçiboynuzu tozu mikser ile şekerler eriyinceye kadar çırpılır, bu karışımdan 1 büyük kupa ayrılır, ardından yumurta,un,kabartma tozu ve vanilya eklenerek çırpmaya devam edilir, akışkan bir hamur elde edilir bu karışımın içine son olarak damla çikolata eklenerek dikdörtgen bir borcama dökülür 180 derecede önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 40 dk. pişirilir . Fırından çıkan kek kesilir parçaların üzeri kürdanla biraz delinir(şurubu kolay çeksin diye) üzerine ayırdığımız şurup kaşık yardımıyla dökülür


Afiyet olsun.


Islak kek hali

5 yorum:

hdidem95 dedi ki...

çok güzel olmuş kek dilimi ellerine sağlık canım sevgiler

Adsız dedi ki...

ıslak keki çok severim ama genellikle yaptığım kekler pek kuru oluyordu bende yılmadım bu tarifi denedim inanamadım tam kararında bir ıslak kek oldu ve pişirmenin yanısıra yapması çok kısa sürüyor Bence bu kekin bu kadar güzel olmasının nedeni 1 bardak undan yapılıyor olması bu nedenle güzel ıslanıyor herkese tavsiye ederim mutlaka deneyin Emelcim seninde ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

ıslak keki çok severim ama genellikle yaptığım kekler pek kuru oluyordu bende yılmadım bu tarifi denedim inanamadım tam kararında bir ıslak kek oldu ve pişirmenin yanısıra yapması çok kısa sürüyor Bence bu kekin bu kadar güzel olmasının nedeni 1 bardak undan yapılıyor olması bu nedenle güzel ıslanıyor herkese tavsiye ederim mutlaka deneyin Emelcim seninde ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

pasta yaparkende bu tarifi kullansak nasıl olur acaba siz denedinizmi hiç

lezzetyolculugu dedi ki...

Pasta yaparken hiç denemedim ama fikrinizi bir denerim.Güzel olursa paylaşırım.Yada siz benden önce denersenz benimle paylaşın olurmu.