9 Nisan 2008 Çarşamba

UYDURUK SU BÖREĞİ

Bu börek şimdiye kadar yaptığım en uyduruk bir o kadar lezzetli börek oldu.Bir arkadaşımın blogunda gördüm sonra başka bloglarda.Aynı su böreği falan yazıyordu hadi canım Allahın makarnası su böreği olurmu dedim.Ve kafaya koydum hemen denedim.Benim gibi düşünenleriniz için yayınlıyorum.Bu arada evet çok lezzetli ama aynı su böreği gibi olmuyor fırın makarnadan biraz daha börek gibi ama çok lezzetli.İşgüzarlık yapacağımya tarifte 2 yazıyor ben 4 yufka kullandım.İyiki kullanmışım çok güzel oldu.Tavsiye ederim gayet leziz.Gerçi eşimi su böreği olduğuna ikna edemedim-insanın annesi haftada bir elde açılmış su böreği yapınca-haliyle."Ama güzel bir börek biraz benzemiş "dedi. Arkadaşıma güzel tarifi için teşekkür ederim

Malzemeler
1 paket kelebek makarna
2 adet yufka (ben 4 adet kullandım)
1 adet yumurta ( üzeri için )
1/2 kg.beyaz peynir (ben 250 gr kullandım)
yarım demet maydonoz (ben yarım demetten daha az kullandım)
3 yemek kaşığı tereyağı
tuz,su

Sos malzemesi için : 3 adet yumurta
2 su bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ
2 çay kaşığı tuz


Hazırlanışı
Makarna tuzlu ve yağlı suda paketin üzerinde yazan süre kadar haşlanır,iyice süzülür ve içine sıcakken tereyağı ilave edilip eriyene dek harmanlanır.Maydonozlu peynir karışımı eklenip karıştırılır. Makarnalar haşlanırken 3 yumurta bir kapta iyice çırpılıp,sütü,sıvıyağı ve tuzu da eklenip karıştırılarak sosu elde edilir. Sostan bir kaseye 2/3çay bardağı kadar ayırılıp içine bir yumurta kırılarak üzerine sürmek için kenarda bekletilir. Yağlanmış tepsiye yufka kenarlarından taşacak şekilde yayılıp üzerine makarnalı harcımızın yarısı düzgün bir şekilde konur. Sosun yarısı kaşıkla makarnanın her yerine gelecek şekilde üzerine gezdirilir yandan taşan yufka üzerine kapatılır.Ve bir iki yemek kaşığı sostan üzerine sürülür 2. yufka da serilip makarnalı harcın kalan kısmı yufkaların üzerine konur ve kalan sos makarnaların üzerine dökülür.Son olarak 2.yufkanın kenarları tepsinin tamamını kaplayacak şekilde yufka kapatılır.
Üzerine kenara ayırdığınız sostan sürülerek 180 derecede üzeri kızarana kadar ( 40-50dk.arası )pişirilir. Sıcakken dilimleyerek servis edilir.

Not:Ben 1.ve 2 katların üzerine fazladan 1 er adet yufka koydum ve sos sürdüm.

8 yorum:

ebrulitatlar dedi ki...

Bende hiç denemedim bu böreği ama görünüşünden çok leziz olduğu belli. Su böreği yapamayanlar içinse ideal bir tarif. Ellerine sağlık Emel'cim. Sevgiler..

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Emel'cim su böreğini ben değil ama eşim çok sever.. Belki kendim pek sevmediğim için hiç denemedim.. Senin böreğin geri planda manzara ile arz-ı endam ediyor ve tarifi dene Aslı diye bana sesleniyor :)Ellerine sağlık..

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Bir börek fakiri olan ben bu pratik tarifi ilk fırsatta deneyeceğim. Kelebek makarna, markete ilk gidişte alınacak.. Eline sağlık,
haydi içli köfteler pişiyor, akşama gelin:)

lezzetyolculugu dedi ki...

Ebrucum,Aslıcım ,Pınarcım
Bu böreği denemenizi tavsiye ederim.Çünkü lezzetli duruma göre börek duruma göre fırın makarna diye sevdiklerinize yutturabilirsiniz.İkisinede benziyor.Arada bloglarda gördüğüm ve çok beğendiğim tarifleri yapıp paylaşmaya karar verdim.Çünkü belkide benim arkadaşlarım denemeye çekiniyorlardır.Birde biz blogların hepsini geziyoruz ama herkes öylemi belkide görmeyecekler ve bu lezzetten mahrum kalacaklar.
Sevgilerimle..
Bu arada Pınarcım gelmeyi çok isterim ama eşimin kardeşi bugün ameliyat oldu akşama ordayız.Hamdolsun ameliyat iyi geçmiş.

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Çok geçmiş olsun Emel, ameliyatın iyi geçmesine çok sevindim.. Bu arada sana katılıyorum, ben de bir süredir beğendiğim tarifleri not almaya başladım, bakalım bu cuma Nihan'ın truff tarifini deneyeceğim, senin böreğinden sonra bloglardan denediğim ikinci tarif olacak :)

meltem dedi ki...

merhaba emel

uyduruk da olsa su böreği su böreğidir ...

şimdi hazır su böreği yufkaları var ben denedim iyi sonuç veriyor...

sevgiler meltem...

gülriz dedi ki...

Emelciğim ellerine sağlık, börek pek leziz görünüyor da; ben eşinin annesinin haftada bir el açımı su böreklerine takıldım; çok şanslısınız, çoook :)))) Kocaman öpüyorum seni ve Azracığı

lezzetyolculugu dedi ki...

Aslıcım çol sağol aslında basit bir diş çektirme operasyonu ancak eşimin kardeşi engelli bu yüzden bayıltmaları gerekiyor bu bizi çok korkuttu tabii birde bu ameliyatı her her yapmıyor.Aslında bu konuda da çok söyleyeceğişm şey var birgünde bu konu hakkında birşeyler yazmalıyım.Truf tarifini bekliyorum.

Meltem hanım
Hazır baklava yufkası duydum ama su böreğini hiç duymamıştım.Süper olur alıp yaparım hemen.Çok teşekkür ederim.

Gülrizcim kayınvalidem çok beceriklidir.Keki böreği güzel yapar.Mantı ve makarnalarda cabası evet çok şanlıyız ama birde kilo aldırmasa.Pınarcımla seni oturmaya bekliyorum en yakın zamanda.Biz sana doyamadık.