9 Nisan 2008 Çarşamba

FIRINDA KÖFTE PATATES

Köfteyi çok severim özelliklede pilavla birlikte voltran olduğunda.Köfteyi önceden hazırlar buzluğa öyle koyarım ani bir misafir geldiğinde çıkaracak bir kap yemeğim olsun diye, birde buzluğa sigara böreği yada gül böreği koyarım kötü günler için.Köfte tarifim bana aittir eminim herkes bunun benzeri birşeyler yapıyordur ama ben kendi zevkime göre bu şekilde hazırlıyorum.Sonra ister fırında patatesli ister teflonda isterseniz ızgarada enfes olur.Umarım beğenirsiniz.

Malzemeler
Köfte için,
  • 1/2 kg orta yağlı dana kıyma
  • 1 büyük soğan rendesi
  • 2 diş sarımsak rendesi
  • 1 çay kaşığı kimyon
  • 1 tatlı kaşığı karabiber
  • 1 tatlı kaşığı kuru nane
  • 1 yumurta sarısı
  • 1/2 bayat ekmek içi (yada galeta unu)
  • 1/2 çay kaşığı karbonat
  • 1 yemek kaşığı tatlı biber salçası(1 tatlı kaşığı domates bir tatlı kaşığı biber salçası da olabilir)
  • 1/4 demet maydonoz
  • 1 tatlı kaşığı tuz(arzuya göre)

diğer malzemeler

  • 4 adet patates
  • 2 adet biber(yoktu ben kullanamadım)
  • 2 adet domates
  • süslemek için biraz maydonoz
  • 1/2 çay bardağı sıvıyağ
sosu için
  • 3 domates rendesi
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 adet et bulyon(yada etsuyu)
  • tuz
  • 2 su bardağı sıcak su(aslında bu göz kararı)


Hazırlanışı
Derin bir kaba kıyma,soğan ve sarımsak rendesi,tuz,karabiber,kimyon,kuru nane,salça,yumurta sarısı,ufalanmış bayat ekmek,yarım çay kaşığı karbonat,doğranmış maydonoz konur bir güzel yoğurulur yarım saat dolapta bekletilir.Cevizden biraz daha büyük parçalar koparılır ve köfte şekli verilir.Büyük bir teflon tavanın içinde biraz yağ kızdırılır içine köfteler dizilir üstleri biraz kızarana dek pişirilir.Pişenlerin yağı bir kağıt havlunun üzerinde süzülür ve borcama dizlilir.Patatesler soyulur istenilen şekilde doğranır.Borcama köftelerin yanına dizilir.Domateslerin çekirdekleri çıkarılır dilimlenir.Biberlerin çekirdekleri çıkarılır doğranır ve borcamın içine köfte ve patateslerin üzerine konur.Birazda maydonos ile süsleme işlemi tamamlanır.
Ocakta rendelenmiş 3 domates 1 yemek kaşığı yağ ile kavrulur ardından içine bir yemek kaşığı salça konur kavurmaya devam edilir.(çok az kavurmayın lezzeti azalır.Ekşi ekşi olur)Domatesler ve salça kavrulunca içine bir et bulyon ve 2 su bardağı su konur 7-8 dakika daha pişirilir.Son olarak sos köftelerin üzerine dökülür ve 180'c de önceden ısıtılmış fırında önce üzeri folyo ile kapatılıp yaklaşık 20 dakika sonra folyo çıkarılıp üzeri kızarana dek yaklaşık 10-15 dakika daha pişirilir.
Afiyet bal olsun....

3 yorum:

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Emel'cim ellerine sağlık, biz çok severiz köfte papates :) Hele de fırınlanmışsa.. Hafta başında ben de yaptım,tencerede :) Bir de yanına kıvırcık salata oldu mu süper bir menü işte! Ben de kıymayı alır almaz köfte yapar derin dondurucuya atarım, çok pratik oluyor.. Köfteye karbonat hiç koymadım, nasıl oluyor acaba.. Nefis görünüyor,afiyet olsun..

lezzetyolculugu dedi ki...

Karbonat çok faydalı birşey hem hazmı kolaylaştırır hemde köftelerin pişerken küçülmelerini engeller.Bunu genelde bütün lokantalar yapar(büyük görünsün diye)bense mutlaka bir faydası olur diye koyuyorum.Gayette güzel oluyor.Ama çok koymamak şartıyla.

ebrulitatlar dedi ki...

Emel'cim yemeğin çok leziz görünüyor. Ellerine sağlık. Bende hemen hemen aynı yapıyorum fakat karbonat hiç koymamıştım. Sanki tadını değiştirirmiş gibi geliyor. Ama yazını okuduktan sonra ilk yaptığımda deneyeceğim. Sevgiler..