4 Nisan 2008 Cuma

Subay Düğmesi Kurabiyesi


Subay düğmesi kurabiyesi hem sunumu hem de lezzeti bakımından çok şık bir kurabiyedir.Seneler önce anneannemin tarif defterinden almış ve defalarca yapmıştım.Bu kurabiyenin bende çok özel bir anısıda mevcut.Azra için doğuma gitmeden bir gün önce bu kurabiylerden ve elmalı toplardan hazırlayıp pembe kağıtlara koyup doğuma giderken hastaneye götürmüştüm.Bekleme odasında ki misafirlerimiz yesin diye.Bebek şekeri ile birlikte bu kurabiyelerden ikram edilmişti.Doktorum bile yemiş ve o halimle bunlarla uğraştığım için beni tebrik etmişti :) Eşim iş arkadaşları ile cumartesi Yalova semalarına geziye giderken bişeyler yapmamı rica edince bu kurabiyeyi yaptım çokta bereketli
Tarifide çok basit,

Malzemeler

  • 1 paket margarin(oda sıcaklığında yumuşamış)
  • 1 su bardağı kırılmış ceviz,yada fındık(ben yarım yarım kullandım)
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 3 yemek kaşığı toz şeker
  • alabildiği kadar un
  • üzeri için pudra şekeri

Hazırlanışı
Oda sıcaklığında yumuşamış margarin ve diğer malzemeler (pudra şekeri hariç)kulak memesi kıvamında yoğurulur.(unu az olursa kurabiyeler yayılır).Küçük parçalar koparılarak (cevizden biraz daha küçük) unlanmış yada fırın kağıdı serilmiş tepsiye dizilir. Önceden 175'c de ısıtılmış fırında üzeri pembeleşene kadar yaklaşık 15-20 dakika pişirilir.Son olarak üzerine pudra şekeri serpilir.


Afiyetler olsun

5 yorum:

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Yaşaasııııınn! Emel'cim yeni tarif eklemiş, ben de sabahtan beri dört gözle bekliyordum :) Kurabiyelerin isimlerine bayıldım :) Nazar değmesin sana Emel'cim, maaşallah hastaneye gitmeden bir gün önce uğraşmışsın minik minik toplar yapmak için.. Ama hepsi Azra için değil mi? :) Ben diyorum, duyarlı bir o kadar da fedakar bir annesin sen.. Minik Azra'yı öperim, sevgiler..

lezzetyolculugu dedi ki...

Canım benim teşekkür ederim senin yorumlarını okuyunca mutlu oluyorum.Azra doğmadan önce en çok korktuğum şey ona iyi bakamamaktı geceleri nasıl uyanırım,nasıl altını temizlerim diye korkuyordum.Ama o doğunca her şey bir anda oluverdi.Sanki daha önceden bu işleri yapmışım gibi hem kolay hemde zevkli gelmeye başladı.Hatta benden başka kimsenin yapmasını bile istemedim.Herhalde bu annelik içgüdüsü.Azra için yapamayacağım hiçbir şey yok.Bu blogta aslında onun için kızım için yemek tariflerimi biriktirmek istedim.Ve bu sayfa oluştu.Bence bu şahsımla alakalı bir durum değil eminim tüm anneler böyledir.Ve yine eminim ki sende çok iyi bir anne olacaksın...
Mutlu kal

Adsız dedi ki...

merhaba
o renkli kağıtlarda ne şeker duruyor kurabiyeler öylee harikasın arkadaşım ellerine sağlık..
www.blogcu.com/anemonunmutfagi

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Bilirim bu kurabiyeleri. Hastane ziyaretinde sepeti boşaltan bendim. Can da süt olarak yemiş oldu:) Bizden sonrakilere kurabiye filan kalmadı yani:)

ipekbohca dedi ki...

ebrulikeyifler.blogcu sizin subay kurabiyenizi kendinin gibi yazmış resminide yayınlamış linkinizi vermemiş eğer haberiniz yoksa emeğe saygı adına size bildiriyorum kendisinede size söyleyecegimi yazdım selmlar