4 Aralık 2008 Perşembe

MUZLU RULO(PDÇSE 31#)

Bu tatlı Ayla teyzemin klasikleri arasındadır.Bende kendisinden öğrendim.Hem çok hafif hem çok lezzetli hemde çok pratik.Yiyen dostlarımız müptelası oldular sizede tavsiye ederim. Muzlu rulomu PDÇSE 31 düzenleyen arkadaşımız çapan kız mutfaktaya gönderiyorum umarım beğenir.

Malzemeler

  • 1 lt süt

  • 3 kahve fincanı un

  • 3 kahve fincanı toz şeker

  • 1 paket vanilin

  • 1/2 paket margarin(tuzsuz tereyağı da olabilir)
    (arzuya göre 1 yada 2 adet damla sakızı)

  • 1 çay bardağı ceviz içi

  • 1 avuç fındık içi (üzerini süslemek için)

  • 1 paket kakaolu petitbeurre bisküvi

Hazırlanışı

Margarin tencereye konur ocakta eriyince içine süt,şeker,un(istenirse damla sakızı) ilave edilir.Koyulaşıp fokurdana kadar karıştırılır.Fokurdayınca ocak kısılır 2-3 dakikada kısık ateşte karıştırılır.Ocaktan alınır içine bir paket vanilin dökülür ve yaklaşık 4-5 dakika blender ile çırpılır.1 Paket kakaolu bisküvi rondoda toz haline getirilir fırın tepsisinin içine her yerine eşit gelecek şekilde serpilir.Üzerine hazırlanan muhallebi dökülür(ben önce kaşık kaşık koyup her yerine eşit gelecek şekilde yayıyorum daha kolay oluyor.Aksi halde bisküviler her yana dağılıyor) Buz dolabında 3-4 saat dinlendirilir.Sevis etmeden önce içine muz ve küçük parçalanmış ceviziçi konup rulo yapılır.

Not:Tarfin aslında margarin,süt,şeker ve un aynı anda tencereye konur ve o şekilde karıştırılır.Sizde öyle yapabilirsiniz tadında hiçbir değişiklik olmuyor.

Afiyetle yenir.



19 yorum:

Unknown dedi ki...

Bende yaparım bu tatlıyı ve çokda severim.kesinlikle çok lezzetli ve hafif

sunumuna bayıldım.
ellerine sağlık
öpüyorum

Adsız dedi ki...

Ben hiç yapmayı denemedim ama yemiştim. Gerçekten çok güzel bir lezzet, senin sunumunda ayrı bir güzel olmuş.
Ellerine sağlık canım

Adsız dedi ki...

selam.süper, bomba gibi bir tatlı olmuş.sunumda harikaaa..en kısa zamanda deneyecegim(diyet bitince)elinize saglık.sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

pek güzelmiş gerçekten. benim yerken ayılıp bayıldığım bir tatlı. bir kere denemeye kalkmıştım becerememiştim. Bir de bu tarifle deneyeyim..

ellerinize sağlık
sıcacık sevgiler

kirazdünyası dedi ki...

çok lezzetli görünüyor ellerine sağlık mutlaka deniyeceğim bir tarif....

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Ellerine sağlık Emel'cim çok güzel olmuş.. Buzdolabında 3-4 saat dinlendikten sonra kıvrılacak kadar sertleşiyor mu?

PAPATYA SOFRASI dedi ki...

Porselen Demlik çay saati etkinliğinde gördüm tarifinizi..

Daha önceden çok severek yaptığım bir tariftir..Ama fotoğraftan anladığım kadarı ile siz de hakkını vererek yapmışsınız bu lezzeti.

Hakkı verilerek yapılan her işi kutlarım ben..Emeklerinize sağlık..
SEVGİLER.

sarımutfak-hande dedi ki...

harika olur bende bir kez yapmıştım ellerine sağlık cnm çok güzel görünüyorlar
sevgiler
iyi bayramlar

aslı'nın mutfağı dedi ki...

İyi bayramlar Emel'cim..

TAZE NANE dedi ki...

Bir bayram gülüşü savur göklere, eski zamanlara gülücükler getirsin, öyle içten öyle samimi,
gözyaşlarını bile tebessüme çevirsin.Damağınızı, ruhunuzu ve çevrenizi tadlandıran,
gerçekten güzel ve bereketli bir bayram dilerim.

anemonun mutfagi dedi ki...

merhaba canım

senin ve ailenin mübarek kurban bayramını kutlarım sevgiler..))

DÜDÜKLÜ TENCERE dedi ki...

En güzel dileklerle, nice bayramlar..

Unknown dedi ki...

Dostluğu, sevgiyi ve geleceği... Aşımızı, ekmeğimizi, soframızı... Hüznümüzü, acımızı, yalnızlığımızı paylaştığımız; birlik ve beraberliğimizi, kardeşlik ve dostluğumuzu en sıcak şekilde hissedeceğimiz mübarek Kurban Bayramınızı tebrik eder, mutluluklar dilerim.

ebrulitatlar dedi ki...

Emel'cim iyi bayramlar dilerim canım. Sevgiler..

Saliha dedi ki...

maasaallah asagıdakı tavsan cok sırın...bu tatlıyıda gozume kestırdım bayram donusu ıyıleşince yapıcagım..
bayramınız mubarek olsun aılenızle saglık ve huzurla nıce bayramlara ıns.:)))

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Sevgiyle sevdiklerinle nice güzel bayramlara..Kurban bayramın kutlu olsun...

Adsız dedi ki...

muzlu rulo tarifi semaver sitesine aittir onun isminin burada geçmemesine şaşırdım en azından eyşe teyzen bunu size belirtmesi gerekirdi

lezzetyolculugu dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
lezzetyolculugu dedi ki...

Sayın Semaver dostu arkadaşım tarif (e)yşe teyzeme değil Ayla teyzeme aittir.Yani ben ondan aldım.En az 10 senedir de biliyorum.Kendiside sizin pek sevgili semaver arkadaşınızdan almamıştır.Tarafımdan senelerdir yapılmakta olup 2006 yılında Pınarın kulubesinde ilk defa yayınlanmış ve tarifi benden aldığından bahsetmiştir.Tarif bana aittir demiyorum yanlış anlaşılmasın internette benzeri bir sürü tarif mevcuttur elbette.Allahtan korktuğum için Emek hırsızlığından korkarım bir arkadaşımın sitesinden aldığımda mutlaka kendisinden bahseder teşekkür ederim.Ama bu tarif bahsettiğiniz siteden değildir.O halde bir arayınız kaç kişide daha var görünüz.Adı geçen siteyede baktım gayet güzel tarifleri mevcut ellerine sağlık.Baklavanın nasıl yapanı anonimse bu tatlınınki de öyle sanırım.Yapanı kanıtlasın isminden tabiki bahsederim..Tekrarlıyorum bu tarif Ayla teyzemden alınmıştır...