27 Aralık 2008 Cumartesi

AÇMA(PEYNİRLİ,ZEYTİNLİ)

Uzun zamandır yokum Azra hanım ve bendeniz bayramdan beri soğuk algınlığı yaşıyoruz üzerine başka tersliklerde girince bir türlü tarif ekleyemedim.Hafta sonu için açma yaptım malum mayalılılar etkinliğide var bu tarifi etkinlik sahibi ardaşım yeşil kiviye gönderiyorum.Umarım beğenirler.Tarif anneannemin tarif defterinden artık o nerden aldı bilemem kendiside bilmiyor.Ya bir komşudan yada televizyondan ama nerden aldıysa tıpkı pastane açması gibi tavsiye ederim.

Malzemeler
  • 1 su bardağı süt

  • 1 su bardağı sıvıyağ

  • 1 su bardağı ılık su

  • 1 paket margarin

  • 2 paket maya

  • 1 tatlı kaşığı tuz (aslında tarifte biraz tuz yazıyor yaklaşık bir tatlı kaşığına tekamül ediyor sanırım)

  • 1 çaybardağı toz şeker

  • 1,5 çay kaşığı mahlep

  • 2 yumurta (1 tanesinin sarısı üzeri için ayrılacak)

  • Alabildiğince un

Hazırlanışı

Maya 1 su bardağı ılık su içinde eritilir.Derin bir kabın içine yumuşamış margarin, sıvıyağ,yumurta,süt,şeker,tuz,suda eritilmiş maya konur biraz karıştırılır(elimizle hepsi birbirine karışsın diye)Mahlep ilave edilir.Bir elek ile 3 su bardağı kadar un elenir ve yoğurulmaya başlanır.Ele yapışmayacak kulak memesi kıvamında bir hamur elde edilene kadar azar azar un ilave edilerek yoğurmaya devam edilir.Elde edilen mayalı hamur nemli bir bezle örtülerek yaklaşık 30 dakika dinlendirilir(ben 1saat dinlendirdim)Kabaran hamurdan mandalina büyüklüğünde parçalar koparılarak el ile çay tabağından biraz daha büyük genişletilir içine konulacak harç varsa ince bir şerit halinde bir tarafına konur (ben peynir ve zeytinli iki çeşit yaptım) ve rulo yapılır simit yapacamış gibi biraz burularak, yuvarlak olacak şekilde uçlar birleştirilir.(isteğe göre başka şekillerde verebilirsiniz)Tepside 15 dakika dinlendirilir ve 200 derece fırında yaklaşık 25-30 dakika pişirilir

Küçük cadı tam fotoğrafı çekerken açma aşırmazmı...Alıp bir güzel her yere döke döke yedi.

7 yorum:

Unknown dedi ki...

Çok geçmiş olsun.açmalar nefisss görünüyorlar.

ellerine sağlık

öpüyorum.

neseersoy dedi ki...

Ellerine sağlık , küçük afacana da afiyet olsun :-))
sevgilerimle

Adsız dedi ki...

ellerine saglik canim
acmalar nefismi nefis gorunuyor
o minicik elleride ben yerim yerim:))

www.yenitadlar.blogcu.com

Adsız dedi ki...

Eskilerden gelen tariflerin eline hiç birşey su dökemez. Küçük yaramaz gibi benimde bir tane aşırasım geldi açmalardan.
ellerinize sağlık ve çok geçmiş olsun.
Sevgiler

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Ellerine sağlık Emel'cim.. Mutlu seneler diliyorum, sevgiler..

PAPATYA SOFRASI dedi ki...

Merhaba..

Açma tarifi gördüm mü yazmadan duramam..Bayılırım açmaya..Yumuşacık puf puf, ellerinize sağlık.SEVGİLER.

mamila dedi ki...

Merhaba genç arkadaşım.Yemeklerine bayıldım.Mutlu sağlıklı huzurlu ve barış dolu güzel yeni yıllarda penbiş yanaklı güzel kızınla birlikte olamanı dilerim. sevgiler