15 Aralık 2008 Pazartesi

HALA POĞAÇASI

Herkesin geçmiş bayramını kutlarım.Bayramda Azra hanım hastalanınca bayramı genelde evde geçirdik;sadece bayramın son günü çok yakınımızda oturan bir kaç akrabamıza gidebildik.Bu tarifide o zaman öğrendim.Eşimin halasından,Nezahat halam sağolsun bu tarif çok güzel mutlaka dene dedi tarifi verdi.Bende hemen yaptım.Eşimde, ablamlarda çok beğendi.Bende sizlerle paylaşmak istedim.Tadı pastane poğaçasına benziyor.Tarif mayalı ancak eşimin ve benim midemi rahatsız etmedi umarım sizinkinide etmez.....
Malzemeler
1 paket yaş maya
1 kase ılık su
1 tatlı kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
2 yumurta(birinin sarısı üzeri için)
1 su bardağı sıvıyağ(ben zeytin yağı kullandım)
alabildiği kadar un
İçi için
peynir
maydonoz
Not: Ben zeytinli yaptım
Hazırlanışı
2 yumurta kırılır.Bir tanesinin sarısı üzeri için ayırılır.Derin bir kaba tuz,şeker,sıvıyağ,yumurta konur ve karıştırılır.1 paket yaş maya 1 kase ılık su içinde eritilir karışıma ilave edilir en son olarak yavaş yavaş un ilave edilir.Kulak memesi kıvamına gelinceye kadar yoğurulur.Yarım saat dinlendirilir.Yaklaşık mandalina büyüklüğünde parçalar koparılır biraz yuvarlak olarak genişletilir içine iç malzeme konulur,yuvarlanır.Üzerine yumurta sarısı sürülür isteğe göre susam serpilir. (ben tepsiye yağlı kağıt serdim hamurları üzerine dizdim)Fırın daha önceden ısıtılmaz.Soğuk olarak atılır 250 derecede pişirilir.
Afiyet olsun

8 yorum:

Adsız dedi ki...

hımmm mis gibi poğaca kokusuna geldim.ne güzel kabarmışlar öle(maşallah)elinize saglık.sevgiler.

saniyesultan dedi ki...

çok güzel gözüküyorlar,ellerinize sağlık.puf puf tam oğlumluk...

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Ellerine sağlık Emel'cim, nefis görünüyorlar.. Azra'cığa da çok geçmiş olsun..

www.illedeyemek.com dedi ki...

Eline sağlık canım nefis görünüyor...

www.illedeyemek.com

neseersoy dedi ki...

Çok lezzetli görünüyorlar,
ellerine sağlık.
sevgilerimle

Ayse Pamuk dedi ki...

Kokusu bize kadar geldi ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Poğaçalar çok güzel görünüyorlar.
ellerine sağlık canım
çok geçmiş olsun benimde ufaklık hastalandığı için bizde evde geçirdik.inşallah seneye bol bol gezeriz.
çok öpüyorum

2b dedi ki...

Emel ablacım, dün akşam bu tarifle poğaça yaptım. daha önce ayranlı poğaça tarifini yapıyordum ve çok güzel oluyordu, açıkçası bu ilk mayalı poğaça denememdi ve ya ben beceremedim ya da ununu ayarlayamadım. ben bu "aldığınca un" ölçüsünden hiçbişey anlamıyorum.. ben 5 su bardağı un koydum (ayranlı tarifte 3 su bardağı un olduğu için korkarak koydum 3 ten sonrasını) kıvamı gayet güzel olmuştu hamuru yoğururken, hatta çok güzel de kabardı pofuduk pofuduk oldu.. gel gör ki piştikten sonra tadına baktığımda yoğun bir maya tadıyla, eksik tuz tadı geldi.. bana alabildiğince un ne demek ya da bu tarif ne kadar un alır söyleyebilrmisin:)) öpüyorum çok.. ellerine sağlık..