28 Şubat 2008 Perşembe

RÜZGAR Nerden Eserse!

Bize bir yeğen geliyor RÜZGAR ablamın düğme burunlu dünya şekeri bir oğlu olacak.Ablam söylediğinde 39c ateşle evde yatıyordum inanın sevinçten bir anda iyileştim.Ve o gece uyuyamadım o doktora gidene kadar heyecandan yerimde duramadım Azra yı öğrendiğimde de böyle olmuştum.Dünya da anneliği ablamdan daha çok hak edecek birini düşünemiyorum.Ablamın benim üzerimde çok hakkı vardır beni o okuttu desem abartmam hakkı nasıl ödenir bilmiyorum.Dilerim Yaradan Ona da onun gibi çalışkan hayırlı bir evlat verir.
Pazar günü ablam ve annem bize geldi ablama, annemle birlikte kısır yaptık.Ablamın midesinde reflü var bir de RÜZGAR rahatsız olmasın diye ona özel kısır yaptık.Gayette güzel oldu .


Ablama Özel Kısır




Malzemeler

1 büyük kuru soğan
2 su bardağı ince bulgur
2 su bardağı sıcak su
2 yemek kaşığı biber salçası
2 yemek kaşığı domates salçası
1 çay bardağı sıvı yağ
2-3 adet sarımsak
Yarım demet maydanoz
1 tatlı kaşığı kimyon (arzuya göre)
1 tatlı kaşığı tuz (arzuya göre)
1 tatlı kaşığı karabiber (arzuya göre)
2 tatlı kaşığı nane
1 demet kıvırcık
1 adet domates
Varsa bir avuç taze nane yaprağı
2 limon (biri süslemek için)
1 tatlı kaşığı nar ekşisi

Hazırlanışı

Kuru soğan minik minik doğranır tencerede yağ ile kavrulur,pembeleşince salça ilave edilip kavurmaya devam edilir.Ardından bulgur ilave eldir ve bir iki karıştırılır üzerine kuru nane,tuz ve sıcak su ilave edilir ve kapağı kapatılıp aygazdan alınır 15 dakika dinlendirilir.Başka bir kapta Kıvırcıklar çok ince doğranır, maydanoz ,sarımsaklar,domates,taze soğan küçük küçük doğranır harmanlanır.Bulgurun içine diğer baharatlar eklenip(kimyon,karabiber) karıştırılır ve üzerine diğer kaptaki (kıvırcık,taze soğan,sarımsak,domates)malzemeler eklenir içine 1 limonun suyu,1 tatlı kaşığı nar ekşisi ilave edilir karıştırılır. Arzuya göre limon dilimleri ve taze nane yaprakları ile süslenir.(kısırı normalde ben kavurarak yapmam ama bu da çok lezzetli oldu hem de midemizi rahatsız etmedi tavsiye ederim…


Hiç yorum yok: