18 Şubat 2008 Pazartesi

BİR YERDEN BAŞLAMAK LAZIM...

Bir şey değişir herşey değişir....
Yıllardır takip ettiğim yemek sitelerinden birini de sen oluşturacaksın deseler hayatta inanmazdım.
Gel görki hayat insanları çok değiştiriyor.
07.kasım 2007 de bir kızım oldu ve hayatımın tüm dengeleri bir anda sarsıldı.
Ben hayatı programlamayı seven kendine hedefler koyan ve o hedefleri uygulamak için çabalayan aynı zamanda tam bir işkolik birisiydim.Hatta o kadar hedef koymayı severdimki minik pamuğum Azra bile 2007 hedeflerim arasındaydı hatta Şubat ayı hedeflerim arasında :)
Şimdi düşünüyorum tövbe tövbe Allahın işine karışır gibi...
Neyse şimdiden kafanızı fazla karıştırmayayım.
Velhasıl ben şubat 2007 de hamile kaldım ve herşey bir anda değişti sürekli bulantılar olmaya başladığında anlamıştım hayatı birazda anlık yaşamak lazım her zaman her şey istediğin gibi olmaz...
İkinci şok ta Azra ya bakacak kimseyi bulamayınca ben işi bir seneliğine bırakmak zorunda kalınca oldu.Önceleri çok üzüldüm çok iyi bir yerde çok sevdiğim insanlarla çalışıyordum.
Sonra Azra 20 günlük iken gelen bir telefonla aklım başıma geldi.Sağlık ocağından arıyorlardı tekrar kan tahlili istiyorlar hemde topuktan...
Bir an bayılacağımı sandım çünkü hastaneden size dönersek anlayın ki bir problem var yani bebekte zeka geriliği olabilir demişlerdi..Hemen sağı solu aradık bütün doktor tanıdıkları hepsi korkma bir yanlışlık vardır diyorlar ama ne mümkün..Ertesi günü zor ettik hatta özel bir labaratuarda genetik hastalık taraması bile yaptırdık çok şükür hiçbir şey çıkmadı..
Ve ben anladımki hayatta ailemden daha değerli hiçbir şey yok...
Şimdi evdeyim yirmi dört saat pamuğumla birlikteyiz.Babamıza ve tüm sevdiklerimize kekler,pastalar,mis kokan çörekler yapıyoruz....Yaparken biraz hayal gücü ve bol miktarda sevgimizi katıyoruz.
Blogspota üye olmayı yemek yapmayı öğrendiğim teyzem ve anneannem benden tarifler almaya başlayınca karar verdim.Evdeyim bir yerden başlamak lazım,naçizane el emeği mis kokulu sıcacık tariflerim var neden kızıma bir tarif defteri oluşturmayayım ve sizlerle de paylaşmayayım.....Maksat sevgiyi paylaşmak aslında yemek bahane!..
Kusurumuz olursa affola....

3 yorum:

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com dedi ki...

Şey ben bir şeye takıldım. Acaba çocuğun topuğundan kan alınması gerektiği zaman, çocukta zeka geriliği var demek mi oluyor?

lezzetyolculugu dedi ki...

Bu rutin olarak her yenidoğan bebek için yapılan bir tetkik. Türkiyede TSH testleri ile birlikte rutin olarak devlet tarafından her yeni doğan bebeğe yapılıyor ve il sağlık müdürlükleri tarafından sağlık ocakları vasıtasıyla bebekler takip ediliyor. Bazı durumlarda doğrulama amaçlı ikinci bir tekrar isteyebiliyorlar. Tekrar edilmesi fenil ketanüri hastalığı olduğu anlamına gelmiyor, zira geçici olarak bu testin değerleri yenidoğanda yüksek çıkabiliyormuş,bunun için doğrulama yapılıyor bazı bebeklerde. Fenil ketanüri kanda fenil alenin isimli bir maddenin yüksek olması ile anlaşılan bir hastalık. Bebekte yaşı ilerledikçe zeka ve fiziksel gelişim geriliğine yol açan bir hastalık bu. Fenil alenin perhizi(bebeğin anne sütü ile değilde belli bir yaşa kadar fenil aleninsiz özel mamalarla beslenmesi) ile hastalık tedavi edilebiliyor. Biraz masraflı oluyormuş doğal olarak ama çok şükür ki en azından tedavisi olan bir hastalık. Biz doktor akrabamızın tavsiyesi ile yeni doğanda kalıtımsal bozukluk hastalıkları için yapılan ve içinde Fenil Alenin testinin de olduğu yaklaşık 20 ayrı hastalık için yapılan bir tetkik yaptırdık.
Bunu tüm anne ve babalara tavsiye ediyoruz.Testin fiyatıda çok uygun, 60-70 YTL. Bu şekilde bir şüphe içinde olmaktansa bu test ile en değerli varlığımızı pek çok hastalık için taramak en mantıklısı. Günümüzde artık erken tanı ile pek çok hastalık tedavi edilebiliyor yada en azından kontrol altında tutulabiliyor.

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com dedi ki...

Çok teşekkürler detaylı bilgilendirme için. Benim yiğenim de bu kontrollerden geçiyor da merak ettim, endişelendim biraz aslında.