21 Şubat 2008 Perşembe

KISSADAN HİSSE

Bazen insanlara inanamıyorum.Ne kadar şükürsüz nekadar bencil olduklarına…Özellikle de canlılar hakkında söylediklerine.
Mesela önce bebekleri olsun isterler sonra bebek kız yada erkek olsun, sonra doğar kız ise çevreden yaşlılar başlarlar “üzülme üzülme ikincisi erkek olur”Niye üzüleyim yahu o benim canım bitanem üstelikte sağlıklı.Sonra bebek büyüdükçe “gözü mavimi bunun yok yok yeşil,kulaklar biraz kepçe sanırım ama boyu uzun; ayyy kafasını konak yapmışsınız”.Yok kardeşim biz sipariş verdik gümrükte bir hata olmuş!
İnsanlar eskiden daha şükür bilen daha olumlu insanlarken her şey daha güzeldi herkes daha mutluydu.Ya da ben çocuktum öyle hatırlıyorum..
Birde bu çocuk çok ağlıyor kucak istiyor aman kucağa alıştırma! Neden!Geçen zaman geri gelecek mi kızımla bu anı bir daha yaşayabilecek miyim.Ya da ben çocuğumla ilgilenmeyeceksem neden evdeyim.
Azra doğduğunda pek uyumuyor ağlıyordu ben bu duruma çok seviniyordum çünkü bu sarılığının artmadığı ve Azranın işitme ve konuşma sorunun olmadığı anlamına da geliyordu.
Selma yengemin ben hamileyken ve ananemin Azra yeni doğduğunda Azra ağlarken anlattığı iki olayı hiç unutmam ve Azra nezaman ağlasa beni nezaman uyutmasa hemen aklıma gelir(iki gündür uyutmuyorda )
Selma yengemin kardeşi doğuştan işitme engelli ve eşi benden birkaç ay önce doğum yaptı.(Ömer Faruk maşallah)Bebek hastaneden eve geldikten sonra kapı çalmış ve bebek sıçramış herkes birbirine sarılmış ve koca insanlar sesle ağlamış.Bu size sıradan bir olay gibi gelebilir ama bu babası doğuştan işitme engelli bir bebeğin işitme engeli olmadığı anlamına geliyor.Bizler elimizdeki değerlerin ne kadar az farkındayız değil mi kaşı şöyle olsun gözü böyle olsun.Çocuk ağlar kabahat olur uyumaz kabahat olur.
Ananemin anlattığı olay ise annem doğduğunda hep ağlar hiç susmaz ananemi çok üzermiş komşularının da annemle aynı zamanlarda doğan bir bebekleri varmış; oda ananem ne zaman görse uslu uslu durur hiç ağlamazmış ananem içten içe bu bebeği kıskanırmış birkaç ay sonra bebeğin doktor kontrolünde sağır ve dilsiz olduğu anlaşılmış.

Demem o ki Mevlam neyler neylerse güzel eyler! Beğenmemek bizim ne haddimize.
Ben pamuğumun Yaradanın bize bakmamız ve en iyi şekilde yetiştirmemiz için gönderdiği bir emanet olduğuna inanıyorum çünkü hepimiz sonunda ona gitmiyormuyuz.
Bence kaşla gözle cinsiyetle uğraşacağımıza şükretmeliyiz.Dünyada hersaniye milyonlarca özürlü çocuk doğuyor milyonlarcası daha nefes bile almadan ölüyor.Milyonlarca insan aç ve sefalet içinde.Milyonlarca insanın yediğimiz her lokmada hakkı üzerimizdeyken böyle gereksiz şeylere takılmamak lazım….
Kıssadan hisse!...

Hiç yorum yok: