15 Aralık 2010 Çarşamba

KOLAY PİDE VE PİZZA(Kahvaltı önerileri 3)

Aslında ben pizza yapacaktım ama eşim üzerine yumurtada isteyince bir pizzamız birde pidemiz oldu.İsterseniz kahvaltıda, isterseniz günün her vakti yemek sofranızla tüketebileceğiniz en pratik pide ve pizzalardan şimdiden afiyet olsun..

Malzemeler
  • 2 adet hazır hamur
  • 1 tatlı kaşığı salça(biber salçası tercihimdir.)
  • 1 tatlı kaşığı ketçap
  • 1 çay kaşığı kekik
  • 1 çay bardağı su
  • 4 dilim çemensiz pastırma
  • 4-5 dilim salam
  • 1 parmak sucuk
  • 2 kase kadar taze kaşar rendesi(1 kase pideye, 1 kase pizza ya)
  • zeytin
  • 1 domates
  • 2 biber
  • 2 yumurta (pide için)
  • Ben pizzaya sevdiğim için beyaz köy peyniride ilave ettim siz koymaya bilirsiniz.

Hazırlanışı

  • Fırından alınan hamurlar 3 e bölünür.
  • hamurun 1/3 ü çok az yağlanan orta boy pizza tepsisine yayılır(pizza tepsisi yoksa orta boy yuvarlak borcamda olur)
  • 1 çay bardağı suyun içine 1 yemek kaşığı yağ,1 tatlı kaşığı ketçap,1 tatlı kaşığı salça,1çaykaşığı kekik konur karıştırılır.
  • pizza hamurunun üzerine her yerine gelecek şekilde bir kaşık yardımıyla sürülür.
  • rendelenmiş 1 kase kaşarın yarısı pizzanın üzerine serpilir.
  • Önceden şeritler halinde doğranmış salam ve pastırmanın yarısı pizzaya dizilir,
  • küp küp doğranmış sucukların yarısı pizzaya yerletirilir.
  • doğranmış biber,domates ve zeytinde dizildikten sonra 1 kase kaşarın diğer yarısı serpilir.
  • Önceden ısıtılmış 175 derece fırında yaklaşık 20-25 dakika pişirilir.


PİDE

  • Kalan hamur bir merdane ile açılır.Orta boy fırın tepsisi hafif yağlanır.Hamur yayılır
  • Pizzada yapılan tüm aşamalar uygulanır.En son üzerine kaşar serpilirken kenarlarına biraz daha fazla serpilir ve kenarları hafif içine kıvrılır.Kenarların üzerine çok hafif yağ sürülür.Ve sıcak fırına verilir.
  • Fırından çıkmasına yakın iki yumurta kırılır.



Not : Kavurma ya da kavrulmuş kıyma ve biberle de pide çok lezzetli oluyor.





2 yorum:

Serap dedi ki...

Ellerinize sağlık, ben hamurunu kendim yapıyorum ve o da çok güzel oluyor, ama sizinki daha pratik...

Unknown dedi ki...

Emel'cim nasıl güzel görünüyor,nasıl canım çekti anlatamam.
Ellerine sağlık
Bu arada senin fıstık nasıl,sen nasılsın,neler yapyorusunuz ?
Sizi çok öpüyorum.