20 Mayıs 2009 Çarşamba

GÜLLAÇ / GÜLLÜAŞ

Kim demiş Güllaç Ramazan tatlısıdır diye; bence tam bir yaz tatlısı hem bol sütlü, hem çok hafif, hem soğuk, hemde lezzetli.Uzun zamandır canım istiyordu ancak sıra geldi çok lezzetli oldu Ramazanı beklemeden denemenizi tavsiye ederim.


Malzemeler
  • Bir paket hazır güllaç yaprağı(Evde denemeyin çok zor olur hatta yapamazsınız)
  • 15 bardak süt
  • 5 bardak toz şeker
  • 2 yemek kaşığı gülsuyu (isterseniz koymaya bilirsiniz)
  • vanilya isteğe göre(ben koymadım)

Hazırlanışı

  • Süt ile şeker kaynatılır (parmak yakmayacak kıvama gelinceye kadar ılıması beklenir)
  • Güllaç yapılacak tepiye iki kepçe süt dökülür ve güllaç yaprağı yavaş yavaş yerleştirilir.
  • Tekrar iki kepeçe süt her tarafına eşit gelecek şekilde dökülür ve bir güllaç yaprağı daha yerkeştirlir.Yine süt dökülür bu işlem güllaç yaprakları bitene kadar sürdürülür.En son kalan süt üzerine gezdirilir.Bir gece dolapta dinlendirilir.
  • Servis edilirken üzerine arzuya göre ceviz,fındık,fıstık,nar,çilek,kiraz konulabilir.

Not: Ceviz rengini koyulaştırır.İki gün içinde tüketilecekse, içinede ceviz koyabilirisiniz.

Arkadaşlar bir haziran itibariyle eski işyerimde işe başlıyorum hem çok heyecanlıyım hem de çok mutluyum.Dünde iş arkadaşlarımla birlikte piknik yaptık.İnanılmaz eğlendim, çok güldüm(o kadar gülmüşüm ki çenem ağrıyor).Uzun süredir bu kadar hoplayıp zıplamamıştım.Renkli istop,yakan top bilimum hoplamalı zıplamalı oyundan sonra, bugün takdir edersiniz ki her yerim ağrıyor.Azroş mazroşta çılgın gibi eğlendi.Babasıyla ata bile bindi.Köpeğe mama verdi,biraz kovaladı sonra hızını alamayıp koca köpeğe tosladı.Tırtıl sevdi.Kendine arkadaş buldu.Ordan oraya koştu durdu.Sağolsun eşim Azroşun peşinde, bende top peşinde koştuk durduk.

Mangal öncesinde atıştırmak için herkes bir şeyler yapıp getirmişti.Bende su böreği yaptım ama kalmadığı için fotoğrafını çekemedim.(aslında peynirli börekti ama herkes su böreği sandığı için sesimi çıkarmıyorum:))Hepsi birbirinden güzel kurabiyeler,kekler,poğaçalar,z.yağlılar,börekler vardı yukarıdakiler sadece benim kalanlardan bir kaç tane ayırıp fotoğraflarını çektiklerim.Herkesin ellerine sağlık emeği geçen tüm arkadaşlarıma teşekkür ederim.Benim için çok güzel bir gündü.

12 yorum:

hunerlieller dedi ki...

güllaç sevenlerdenim bende:)nedense ramazana has bir tatlı diye düşünülmüş.aslında her zaman yapılıp yenilebilinecek bir tatlı..hele yazın....ellerine saglık.özlemişim bu görüntüyü....afiyet olsun sizlere..

Sevil Şahin dedi ki...

canım öncelikle tekrar işe başlıcak olmana canı gönülden sevindim hayırlı ugurlu olsun belli piknikte ne kadar egkendiğin yazında bunu hissettim bile çenene aman dikkat et çok konuşmak kulak agrısı bile yapıyor hadi canım deme başıma geldi dr yasaklamıştı benim çok konuşmamaı 3 gun konuşmadım ama sen gel bana sor bu kadar konuşmayı seven biri için bu cok zor hehehe
güllaca gelince valla olsada yesem diyicem bayılırım amazandan ramazana yapar ve yerim ellerine saglık harika
sevgiler

balböcükleri dedi ki...

vallahi pişti olmuşuz arkadaşım ama seninki benimkinden daha güzel görünüyor.üzerine meyveli sos gezdirmek aklıma gelmedi.ellerine sağlık

Zehra Gürgen dedi ki...

Ellerine sağlık canım.Bende çok severim güllaçı, çokta hafif bir tatlıdır.Bak aklıma dşürdüm şimdi..ben fıstıklı ve meyveliye bayılıyorum.Ayy alıp yapacağım ..

elerine sağlık canım
sevgiler

Pembe Tatlar dedi ki...

Bende çokk çokk severim canım ellerine sağlık..
Kekte nefis gözüküyordu:)

cimcime dedi ki...

Blogunuzu google önerdi, maydanoz da maydanoz blog topluluğu arasında tanıtımı için bir sayfa açtı, başarılar.

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Emelcim öncelikle işe tekrar başlayacağın için "hayırlı olsun" ve "başarılar" demek istiyorum..
Güllaca ben de bayılırım, üstelik sadece Ramazanı beklemem güllaç yapmak için. Dediğin gibi yaza çok iyi giden, hafif bir tatlı..
Süper bir süslemeyle sunmuşsun canım:). Ellerine sağlık..
Sevgilerimle;).
aslı

nilüfer dedi ki...

Bencede dediğiniz gibi güllaç tam bir yaz tatlısı bende çok severim ellerinize sağlık sevgiler..

Mebrule dedi ki...

Selam canim, dugun pastasi degil ama dugun yapiyorduk :)

Esimin kuzeninin dugunu vardi, kac gundur onun telasini yasiyorduk, cok sukur bitti ...

2 kucuk cocukla bir dugune katilmak hele ki yakin akraba dugunune katilmak bir iskenceymis... Ev sahibi konumunda oldugumuz icin ( burada birkac akraba variz zaten) erken saatlerde evden ayrilip gec saatlerde eve geldik...

Bende birseyler ters gitmeye basladi mi gerisi hemen gelir, bir de pc bozuldu... Aslinda pc bozulmadi da laptopun sarj girisi kirildi... Eeee, malum sarj edemeyince acilmiyor...Emektar pc ye kaldik yine...

Masallah sen tam gaz gidiyorsun, bende 1 aydir yine tik yok :)
Ellerine saglik, gullac harika gorunuyor...

Ise baslayacak olmana cok sevindim, bir de ben is bulabilsem... Kendine cok cok iyi bak, Azrosu op benim icin...

Sevgiler ...

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Canım merhaba :) mail adresini bana yazarsan sana resimleri göndereceğim... Seni yakından tanımış olmaktan da çoook mutlu oldum.
Sevgiler

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

eline sağlık,afiyetler olsun canım.
ayrıca her kadının mümkünse çalışmasından yanayım., harkulade bir haber. adınıza çok sevindim.
hayat mücadelesinde mutlaka yerimizi korumalı, ve kendimizi önemsemeliyiz diye düşünüyorum..
çok sevgiler yolluyor, hayırlı olsun diyorum.

Adsız dedi ki...

ayda en az iki kez yaptığım ve severek yediğim tatlılardan bir tanesidir güllaççç