24 Eylül 2008 Çarşamba

SÜTLAÇ


Dün babam bize geldi.Azra ile oynamak için, evlendiğimden beri ilk defa bizde kaldı.Babam tatlıyı çok sever baklavadan sonra en çokta sütlacı sever.Sana ne talısı yapayım dedim sütlaç istedi.Ama bir sorun var ben hiç sütlaç yapmadım.Onu da geçtim birde herkesin yaptığını beğenmez.Dediğine göre istediği gibi yapan pek olmamış Ayşe teyzem dışında.Ordan burdan bildiklerimi hatırladım.Biraz interneti kurcaladım aklıma yatanları birleştirdim ve sütlacı yaptım inanın hiç umutlu değildim ama babam bayıldı.Valla bende çok beğendim.Bu sütlacın özelliklerinden biri içinde vanilya olması babam özellikle öyle seviyormuş..Herkesin beğenmesi sevinciyle size ilk sütlacımı takdim ederim.
Malzemeler
1 lt süt
3,5 su bardağı su
1,5 çay bardağı kırıklı pirinç (baldo pirinçle ben sevmiyorum)
2,5 bardak şeker(vanilya koyacaksanız biraz daha az koyabilirsiniz)
1 paket vanilya
2 yemek kaşığı pirinç unu(nişasta da olabilir)
üzeri için toz tarçın

Hazırlanışı
  • Su ile pirinç derin bir tencereye konur.Pirinçler helmelenip suyunu çekmeye başlayıncaya kadar kaynatılır

  • Kaynayan suya 1 litre soğuk süt ilave edilir bir iki kere karıştırılır ve kaynaması beklenir(ben bir bardak süt daha ilave ettim)

  • Derin bir kaseye 2 yemek kaşığı pirinç unu ve bir bardak soğuk su konur ve karıştırılır kayanayan sütten bir iki kepçe alınarak incelmesi ve ılıması sağlanır

  • Kaynayan süte yavaş yavaş pirinç unlu karışım ilave edilir 10 dakika kadar arada karıştırılarak pişirilir

  • Kaynayan süte şeker ilave edilir bir iki taşım daha kaynatılır(7-8 dakika kadar)

  • Son olarak vanilya ilave edilip karıştırılır ve kaselere paylaştırılır
Not: İsteğe göre içine damla sakızı da ilave edebilirsiniz.
Afiyet olsun




21 yorum:

bahar dedi ki...

sütlaçı çok severim. asla hayır demem. üzerinin tarçın süslemesi de çok hoş olmuş. elinize sağlık.

Emelin Mutfagi 01(Emel Ceyhun SABIR) dedi ki...

kizim pelin bayliy sutlaca sizin bu tarif de hosuma gitti, pratik, mutlaka denemeliyim bolumume ekledim bile, Azra bebegi benim icin de koklayin:)sevgiler emel,

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CNM.NEFİS GÖRÜNÜYOR.RAMAZANDA HAFİF OLUYOR SÜTLAÇ.ÇOK SEVERİM.

Adsız dedi ki...

ben pek pirinci tatlı düşünemiyorum ama öyle güzel görünüyor kii tabağı mideye indiresim geldi

ellerine sağlık
sevgilerr

Pastanı Seç dedi ki...

canım ellerine sağlık sütlaca bayılırım

Mutfak Havlusu dedi ki...

ne yersen ye miden fenada olsa bir kase sütlaç herşeye iyi geliyor sahurda mideme en iyi gelen ve sakinleştiren bir lezzet,ellerine sağlık yemiş kadar oldum
:)

Melek* dedi ki...

elleriner sağlık baylılırım sütlaça birde tarçın kokusu enfes olur ...
sevgilerimle

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Ellerine sağlık Emel'cim, babalar kızlarının eli değen herşeyi çok severler :) Kadir Gecen de mübarek olsun, Allah ağzınızın tadını hiç bozmasın..

hdidem95 dedi ki...

Bakiler sevgiler adına nice dilekler vardır. Ölümü bile ayırır saymayan gönüller vardır. Mesafeler araya set çekmişse ne çıkar, dualarda birleşen gönüller vardır. Hayırlı kandiller..

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Sutlaçi çok severim ellerine saglik canim...

Kadir geceniz mubarek...dualariniz kabul olsun insallah...opuyorum seni...sevgilerimle...

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

Hayırlı kandıller.Bu gece dualarınızın kabul,ibadetlerinizin makbul olmasını dilerim.

lezzetyolculugu dedi ki...

Tüm arkadaşlara güzel yazıları ve iyi dilekleri için teşekkür ederim bende herkesin geçmiş kandilini kutlarım.Azra bir anda üst damaktan 4 diş birden çıkarmaya başlayınca ateşlendi huzursuz kimseye cevap yazamadım lütfen kusuruma bakmayın sevgiler.

Emelin Mutfagi 01(Emel Ceyhun SABIR) dedi ki...

ellerine sağlık:) bende yaptım sütlacı ama kırık pirinç yoktu evde, Hayırlı bayramlar dilerim, Sevgilerimle, emel

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Emel'cim hayırlı bayramlar diliyorum.. Ailenle ve sevdiklerinle sağlık, sıhhat ve huzur dolu geçireceğin..

ebrulitatlar dedi ki...

Emel'cim sütlaçlar nefis. Ellerine sağlık. İyi bayramlar dilerim. Sevgiler..

şeker pasta dedi ki...

Bayramını en içten dileklerimle kutluyor, 'Şeker' gibi lezzetlerinin devamını diliyorum... Şeker Pasta Banu...

Adsız dedi ki...

canım merhaba
sana ve ailene şeker tadında bir bayram diliyorum sevgiler..:)))

anemonunmutfagi

Adsız dedi ki...

İyi bayramlar..

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Sevdiklerinizle geçireceginiz güzel bir bayram dilerim...Hayirli Bayramlar...

Ayse Pamuk dedi ki...

Çok severim ama bir türlü tuttutamam birde seninkini deneyeceğim ellerine sağlık canım

Adsız dedi ki...

Hımmm
Benim çocuklar bayılır sütlaca. Bende severim. Ellerine sağlık.