21 Mayıs 2010 Cuma

KEDİ DİLLİ MUHALLEBİ

Aslında sadece muhallebi yapacaktım ama evde duran kedi dili bisküvileri öyle mahsun görünce dayanamadım.Ordan burdan bir kaç tarifi birleştirip bu tatlıyı yaptım ve harika oldu.Yalnız bu tatlıyı bir gün önceden yapmanızı tavsiye ederim,zira çok daha lezzetli oluyor.

Malzemeler
  • 1 litre süt
  • 2 fincan şeker
  • 2,5 fincan buğday nişastası
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket krem şanti
  • 1,5 paket kedi dili bisküvi
  • 1 küçük parça damla sakızı(sevmiyorsanız koymayabilirsiniz)

Üzeri için

  • 1 paket Dr. Oetker çikolata sos
  • 2 bardak süt

Hazırlanışı

  • Tencereye 1 lütre süt,2,5 fincan nişasta,toz şeker,damla sakızı konur karıştıra karıştıra pişirilir.Muhallebi göz göz olup fokurdamaya başlayınca altı kısılır 2 dakikada kısık ateşte pişirilir
  • Ocaktan alınan muhallebinin içine 1 paket vanilya ilave edilir çırpıcı ile 4-5 dakika çırpılır.Muhallebi biraz ılınınca bir paket krem şanti ilave edilir birazda krem şanti ile çırpılır.
  • Kedi dili bisküviler süte batırılıp borcama bir sıra dizilir(kare borcam kullandım)
  • Üzerine muhallebi eşit şekilde paylaştırılıp yayılır ve ılınınca buz dolabında dinlendirilir.
  • Çikolata sosu arkasındaki tarife göre pişirilir.Muhallebili tatlının üzerine dökülür.
  • Fındık,ceviz,hindistan cevizi yada meyvelerle süsleyebilirsiniz.

Afiyet olsun


8 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

kedidilli herşeyi çok seviyorum ellerine sağlık nefis bir görüntü
sevgiler

Unknown dedi ki...

Ellerinize saglik hayirli cumalar .

Gönülünce dedi ki...

Nefis olmuş ellerinize sağlık...
Sevgiler...


www.gonuluncelezzetler.com

ebru dedi ki...

ellerinize sağlık resim çok güzel duruyor eminim tadı da harikadır...

oznurunelemekleri dedi ki...

ellerine sağlık canım görüntü gibi tadıda nefistir aman benim oğlum görmesin çukulata soslu tüm tatlılara dayanamaz akşam buzdolabına koy sabah bulamazsın :))sevgilerimle

Peritozu dedi ki...

Yutkunarak baktim butun fotograflara..

Bende yapicam kedi dilli muhallebiden,bakalim boyle guzel olucakmi :)

fadime dedi ki...

Cok qüzel qözüküyor ellerine saglık canım

seyabb dedi ki...

mmmm süper...çocuklarım bayılır bu tatlıya.