3 Mart 2010 Çarşamba

GÜVEÇTE HAMSİ!

Hafta sonu Kartepe'deydik inanılmaz temiz bir hava,görülmeye değer ve insanı kendine aşık eden bir manzara vardı.İstanbul'a bu kadar yakın mesafede hala güzel yerler olduğunu görmek insanı mutlu ediyor.Kartepeye çıkmadan Maşukiye'de önce bir köy kahvaltısı etmenizi tavsiye ederim.Biz giderken kaçırdık Kartepede kahvaltı ettik ama dönüşte ablamın tavsiyesi üzerine Maşukiye'de köy kahvaltısı ve alabalığı meşhur olan yayla otelde güzel bir güveçte alabalık yedik .Fiyatları uygun nezih bir yer. Yok ben alabalık yanında içkide içmek isterim derseniz Koru şarap evi restaurant tavsiye olunur.



Maşukiye'de güveçte alabalık yedikten ve tadı damağımda kaldıktan sonra evde bende denemek istedim.Tabii bizde alabalık yoktu hamsiyle denedim ama o da çok lezzetli inanın denemeye dener.


Malzemeler

  • 1/2 hamsi(ayıklanmış yıkanmış)
  • 1 soğan
  • 2 sivri biber
  • 2 domates
  • 1 diş sarımsak
  • tuz
  • tereyağı
(ben yazdan hazırladığım konserve domatesi kulladım)

Hazırlanışı

  • 1 soğan minik minik doğranır.Güveç kaplarının altına paylaştırılır.

  • Hamsiler ayıklanır,yıkanır tuzlanır soğanların üzerine dizilir.Üzerine biber,domas,sarımsak soğranır.

  • Enson bir kaç parça tereyağ konur.

  • Üstleri folya ile kapatılır.(pişmesine yakın folya çıkarılır)

  • Önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 30 dakika pişirilir.




7 yorum:

Sevil Şahin dedi ki...

çok merak ediyorum kartepeyi kısmet olursa inş. bir gün gitmek istiyorum ..
güveç nefis görünüyor ellerine sağlık
afiyet bal olsun sevgiler

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Ellerine sağlık Emel'cim.. Maşukiye'ye ben de bir kere gittim ama maalesef kahvaltıya değil.. Doğası ve havası çok güzel..

Sevgiler..

Mimosa Café dedi ki...

gerçekten lezzetli olmuş belli ki aynı zamanda pek de şık görüntüler. eline sağlık.

Adsız dedi ki...

Cok lezzetli görünüyorlar, ellerinize saglik. Sevgiler.

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Emelcim hamsileri porsiyonluk güveçlerde pişirmek ne güzel bir fikir..Ellerine sağlık:). Nefis görünüyor.
Sevgilerimle...
aslı

NiLaY dedi ki...

super bir yeri gezmis ve super bir tarif denemissin :)) ellerine saglik.. bence de ayri guvec kaplari super olmus..

Unknown dedi ki...

Bu ikincı kez yazışım bir sorun oldu.diğeri geldimi bilmiyorum.ama bir daha yazayım.Manisa çok küçük bir şehir ve böyle gezilip ,görülecek yerleri hiç yok.İstanbul da yaşamayı çok isterdim.
Balığın her türlüsünü çok severim.böyle güveçtede deneyeceğim.
Ellerine sağlık
Canım benim ufaklıklarla hep koşturmaca içindeyim.günler nasıl geçiyor anlamıyorum.inan çok yoruluyorum ama sağlıklı olsunlarda başka birşey istemiyorum.
Azroşumu ve seni çok öpüyorum.