9 Mayıs 2008 Cuma

Bir Tarif Çeşit Çeşit Kurabiye

Yarın Azranın 6. ay rutin doktor kontrolü ve aşısından sonra ablama gideceğiz.Ablamda bir bebek bekliyor şimdilik adı Rüzgar.Azra'yla Rüzgar'a ve annesine kurabiyeler yapalım istedik daha önce Ayşe teyzemden aldığım bir kurabiye tarifi vardı onu denedik.Ama biz hamuru 5 parçaya böldük ve bir kısmını kakaolu,bir kısmını bademli ,bir kısmını cevizli ve üzümlü yaptık.


Tarifin aslı şöyle;

2 yumurta

1,5 su bardağı toz şeker

1 paket oda sıcaklığında yumuşamış margarin

1 paket vanilya

1 paket kabartma tozu

1/2 paket kakao

Aldığı kadar un


Hazırlanışı

Kakao hariç tüm malzemeler kulak memesi yumuşaklığında yoğurulur.2 parçaya bölünür.Bir parçasına kakao ilave edilir ve biraz daha yoğurulur.Beyaz hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparılır kakaolu hamurdan üç tarafına minik minik parçalar koparıp yuvarlanır alacalı bir kurabiye elde edilir.180 derecede üzerleri hafif pembeleşene dek pişirilir.

Not :Ben hamuru 5 eşit parçaya böldüm bir parçasının içine bir tatlı kaşığı toz badem ve kakao ekledim.Diğer bir parçasının içine üzüm, ceviz parçaları ve kakao ekledim.Ve geri kalan 3 parçayla kakolu hamurları karıştırıp çeşitli şekiller verdim.Kimisini minik rulo,kimisini çiçek,kimisini yuvarlak yapıp cevizle süsledim.Böylece çeşit çeşit kurabiyem oldu.Gerçi Azra durmayınca biraz fazla pişti ama tadı enfes...Tavsiye ederim.


2 yorum:

Mebrule dedi ki...

Selamlar canimmm, ne guzel kurabiyeler bunlar, cesit cesit. Cok begendim, eline saglik.

Demek yarin kizimiz asi olacak, bende kizimla bir agliyorum bu asi ginlerinde. Ablana ve Ruzgara cok selam. Ikinizinde Anneler Gunu`nu kutlar, cocuklarinizla saglikli mutlu bir omur dilerim. Sevgiler canim...

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Ellerine sağlık canım, bir hamurdan farklı kurabiyeler yapma fikri çok hoşuma gitti,ellerine sağlık.. Toz bademi de merak ettim, hiç kullanmamıştım..