10 Ocak 2010 Pazar

AZRA'DAN İDİL'E KURABİYE(HİNDİSTAN CEVİZLİ)

7 Ocakta kızımın arkadaşı İdil'in doğum günüydü.Kızımla Arkadaşına kurabiye yaptık; gerçi o daha çok bozma aşamasıyla ilgilendi ama yinede kurabiyemiz güzel oldu.Tarif ararken hergün tıklayıp ziyaret ettiğim arkadaşım Zerrin'de güzel bir tarif buldum.Ben evdeki imkanlara göre bir takım değişiklikler yaptım ama tarifin aslı Zerrin den.Kendisine teşekkür eder,İdil'ciğime sağlıklı,mutlu şeker gibi yıllar dilerim.


  • 3 su bardağı un(4-4,5 su bardağı kadar kullandım)
  • 1,5 su bardağı şeker
  • ½ paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 tutam tuz
  • 100 gr. Oda sıcaklığında yumuşamış tereyağ
  • 2 yumurta
  • 1/2 portakal suyu ve portakalın rendelenmiş kabuğu(aslında limon kullanılmış)
  • 1 çay bardağı hindistan cevizi(ben ekledim)

Hazırlanışı:

  • Tuz, kabartma tozu, vanilya ve şekeri bir kapta harmanlayın.
  • İçine yumuşamış tereyağını,yumurtayı ve hindistan cevizini ekleyip karıştırın.
  • Unu yavaş yavaş ekleyin. Yoğurmaya başlayın. İçine portakal suyu ve portakal kabuğunu da ekleyin. Kulak memesi yumşaklığına gelince,küçük parçalar koparıp yuvarlaklar yapın. Üstüne bastırıp tepsiye dizin. Yada benim gibi 2 yağlı kağıt arasında incecik açıp(1 cm kadar) buz dolabında yarım saat dinlendirip kalıpla kesin.Tekrar on dakika dolapta bekletip önceden ısıtılmış 170 derece fırında 15-20 dakika kadar pişirin. Üstleri kızarmaya başlarken çıkarın. Afiyet olsun.

    Not: Ben yumurta şeker,tuz, kabartma tozu ve tareyağını önce çırpıcı ile çırtığım için 3 su bardağından daha fazla un harcadım.Ayrıca üzerini pudra şekeri ilede süsleyebilirsiniz.



    Kurabiyeleri kızımla kutuya dizdik kurdale ile süsledik..


2 yorum:

Mebrule dedi ki...

Selam canim,

oncelikle Idil`in dogumgunu kutlu olsun, nice senelere...

Kurabiyeler de cok hos olmus, ellerine saglik...Azra ne kadar da yardimci oluyor annesine, masallah, onunda ellerine saglik...

sevgiler...

sarımutfak-hande dedi ki...

ellerine sağlık harika görünüyorlar
sevgiler