10 Eylül 2013 Salı

ŞEKER HAMURLU BEBEK KURABİYESİ( LİMONLU,FINDIKLI KURABİYE)

Herkese merhaba, yoğun bir misafir trafiğinden sonra ne kadar çok şey yapıp hiç bir şey yayınlamadığımı farkettim; oysa ki blogumu çok özledim. Bu sebeple Azroş hanımın ısrarı ile dün yaptığımız kurabiyelerin tarifini sizlerle paylaşmak isterim.Şimdiye kadar yaptıklarımın en kolayı,en hızılısı ve en önemlisi en lezzetlisi idi umarım denersiniz. Şeker hamurunuz yoksa sorun değil şeker hamursuzda çok lezzetli ben çocuklara şeker hamuru vermemeye özen gösteriyorum bu kurabiyeler gideceğimiz bebek ziyareti için.





Malzemeler

  • 1 paket margarin yada 250 gr  tuzsuz tereyağı (oda ısısında yumuşamış)
  • 150 gr pudra şekeri
  • 1 yumurta
  • 3,5  su bardağı un(hamuru toplamak için bir iki avuç daha gerekebilir)
  • 1 paket vanilin
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 çay bardağı fındık içi( fındığı rondo da toz haline getirdim)
  • yarım şişe dr. oetker'in limon aroması (yoksa yarım limonun suyu ve kabuk rendesini kullanabilirsiniz)

Hazırlanışı
  • yumuşamış tereyağ yada margarin,pudra şekeri ve yumurta çırpıcı ile krema haline getirilir.
  • limon aroması ve fındık tozu ilave edilir
  • un,kabartma tozu,vanilin elenerek yoğurulur.
  • hamur toplanınca buzdolabında yarım saat dinlendirilir
  • nişasta serpilmiş tezgahta yaklaşık yarım santim kalınlığında açılır kalıplarla kesilir
  • önceden 170 derecede ısıtılmış fırında 15-20 dakika kadar pişirilir(fırın ısıları farklıdır üzeri çok kızarma malı)
  • kurabiyeler soğurken şeker hamurları istenilen renklerle renklendirilir incecik açılır ve kalıplarla şekiller çıkarılır.
  • (kurabiyenin üzerine şeker hamuru yapıştırmak için ince bir tabaka bal kullanılır
  • şeker hamurunun üzerine ikinci bir şeker hamuru yapıştırılacaksa az miktarda su sürülür
  • Kurabiyelerin üzerini süslemek için kurabiyeleri kestiğiniz kalıpları ve alacağınız çeşitli modellerde ki modelleme cetvellerini kullanabilirsiniz.
Afiyet olsun



Hiç yorum yok: