24 Mart 2013 Pazar

KADAYIFLI MUHALLEBİ


Mutlu pazarlar.Pazar gününü tatlıya bağlayalım derseniz muhallebili kadayıf yapabilirsiniz.Çok bilinen çok lezzetli bir tarif.Aslında ben bu tarifi daha önce yaptım ve paylaştım.Tarif ise burada. Üstelik bir ara çokta sık yapardım.Diğer tarifim daha pratik daha az kalorili idi; çünkü kadayıflar fırında yağsız pişiriliyor ve şekerle sonradan buluşuyordu.Birde klasik yöntemle ocakta yağ ile kavurarak denedim.Lezzet mi ? hangisi lezzetli derseniz bence ikiside güzel.Kilo probleminiz yoksa, tatlı sevginiz en üst seviyede vaktinizde var ise bu tarifim tamda sizin için.. 




Malzemeler
  • 250-300 gr kadayıf
  • 1 su bardağı iri kıyılmış ceviz
  • 5 yemek kaşığı toz şeker
  • 100-125 gram kadar kadar tuzsuz tereyağı
Muhallebi için,
  • 1 lt süt
  • 2 fincan un
  • 2 fincan şeker
  • 1 vanilya (isteğe göre damla sakızı eklenebilir)
  • 1 paket krem şanti(1 su bardağı sütle üzerindeki tarife göre soğuk sütle yapılır)
Hazırlanışı

Parçalanması kolay olsun diye kadayıf derin dondurucuda hafif sertleşene kadar bekletilir çıkarıldıktan sonra koparta koparta küçültülür. (vaktiniz yoksa dondurucuya koymadan elinizle yada murfak makasıyla kesebilirsiniz)
Derin bir tavaya tereyağ ,şeker ve kadayıf  ilave ederek önce orta ateşte hafif pembeleşmeye başlayınca kısık ateşte sürekli karıştırarak pişirilir(helva kavurur gibi sürekli çevirmek gerekiyor yoksa yanık tadı olabilir)Bu işlem yaklaşık yarım saat sürüyor.Kadayıflar altın gibi kızarınca ocaktan alınır soğumaya bırakılır.Soğuduktan sonra iri parçalanmş cevizlerle harmanlanır.

Bir tencereye süt,şeker,un konur önce orta ateşte pişirilir muhallebi kıvam aldıktan sonra düşük ateşte bir iki dakika daha pişirilip ateşten alınır ve soğumaya bırakılır.Soğuyunca mikserle çırpılır.

1 bardak süt ile 1 paket kremşanti hazırlanır. Muhallebi iyice soğuduktan sonra muhallebinin içine dökülür karışım iyice çırpılır.

Büyük dikdörtgen borcamın içine kadayıfın yarısı iyice yayılır.Üzerine muhallebinin tamamı dökülür üzerine tekrar kalan kadayıf serpilir.Buz dolabında bir gün dinlendirilir.
(ben dayanamayıp 2 saat sonra 2-3 dilim yedim o zaman bile harikaydı)


 

Afiyetler olsun..

Hiç yorum yok: