8 Nisan 2009 Çarşamba

Z.YAĞLI KULA USULÜ BÖRÜLCE

Merhabalar!Kızımla yoğun bir hafta geçiriyoruz.Salı akşamı anneannem geldi.Bizde kaldı,dünde teyzemler sürpriz yapınca kızımla mest olduk. Azroş mazroş ordan oraya koşturup duruyor.
Birde kızımın dedesi sürprize eklenince çifte kavrulmuş olduk.Akşam babama yalvardık bizde kaldı bugün öyle güzelki Azra dedesi ile birlikte parkta, gelince de evde oyun oynuyor kendimi tatilde gibi hissediyorum.Umarım dışarda hasta olmaz.

Teyzemin yaptığı harika bir zeytinyağlı var.Manisa Kula usulü börülce.Rahmetli komşusu Mediha babanneden öğrenmiş.Mekanı cennet olsun.Benden rahmet istemiş herhalde kadıncağız ki canım çekti.Teyzem gelmeden bir gece önceden ıslamıştım gelince birlikte yaptık harika oldu.Bu yemeğimi ye44 Yöresel yemekler etkinliği sahibi olan arkadaşım Mine mutfaktaya gönderiyorum.Bol tarifli bir etkinlik diliyorum.

Malzemeler
  • 250 gr kuru börülce
  • 1 baş kuru sarımsak (bir diş değil bir baş sarımsağın ayıklanmış ,yıkanmış ve dövülmüş tamamı)
  • bayat ekmek (yoksa taze ekmek yada etimekte olabilir)
  • sıcak su
  • tuz
  • zeytin yağı

Hazırlanışı

  • Börülce bir gece önceden kuru fasulye ıslatılır gibi ıslanır.Ertesi gün haşlanır (piyaz yaparken kurufasulyeleri haşlarız ya onun gibi)
  • Küçük bir tencereye; yarım çay bardağı kadar zeytin yağı, 4 su bardağı kadar su,tuz,dövülmüş bir baş sarımsağın tamamı konur ve kaynatılır.(yaklaşık 10-15 dakika)
  • Servis edilecek borcamın içine bayat ekmekler dilimlenerek dizilir.Üzerine haşlanmış süzülmüş börülceler konur.Son olarak sarımsaklı su gezdirilir isteğe göre dereotu yada maydonozla süslenir.En az 1-2 saat dolapta dinlendirilir.Arzu edilirse yada az gelirse sarımsaklı su miktarı arttırılabilir..Limon suyu, dövülmüş sarımsak ve sızma zeytinyağını karıştırıp yanında sos olarak sunabilirsiniz.


Not: Pastamı merak eden arkadaşlarım için belirteyim bende dahil olmak üzere herkes pastamı çok beğendi.Ben sonra söylemesem kimse pastanın kaza geçirdiğini anlamayacaktı.Önce pasta masanın ortasına gelip kurulunca ve bütün hanımlar tek tek incelemeye başlayınca biraz korktum ama kimse farketmedi.Pastanın içi dört kattan oluşuyor;kakaolu pandispanya kullandım.İlk katı fıstıklı parça çikolatalı,ikinci katı çilekli,üçüncü katı milka fındıklı lila starlı idi.Krema için birinci ve üçüncü kata hazır kakaolu pasta kreması,ikinci kata ve üzerine ganaj yapıp sürdüm.Dışını şeker hamuru ile kapladım.

5 yorum:

Sevde.B dedi ki...

Canım çok güzel olmuş ellerinize sağlık...
Ailenin yanında olmasına çok sevindim...
Öpüyorum

TAZE NANE dedi ki...

Ellerine sağlık.
Dostluk dallara goncadır. Dostluk sırattan incedir. Dostluk her şeyden öncedir.
Sönmesin muhabbetin közü.
Merhabadır dostun sözü merhaba.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

mmm.. ellerine sağlık..
bol limon- z.yağ pek lezizidir gerçekten.
afiyetler olsun..
çok sevgiler..

Zehra Gürgen dedi ki...

oo önce pastadan başlayalım; içide dışı gibi harikaymış. beğenileceği kesindi zaten.
kula usulü börülce ise yapılmak üzere kenara not edildi..

ellerine sağlık.
sevgiler

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

kuru börülceyi çok severim ama böyle pişirmeyi de deneyeceğim
ellerine sağlık