4 Temmuz 2008 Cuma

KANDİL SİMİDİ

Dün kandil olması sebebiyle bir seyler yapmak istedim farkettim ki her kandil helva yapıyorum bu kandil şeytanın bacağını kırıp kandil simidi yaptım gayette güzel oldu.Google arama motorundan arama ya basladim ve bir tarifini gözüme kestirdim.Tarif sayibinden henüz onay gelmediği icin tarif yok onay verirse yayınlanacak onay vermesse denemeye devam.
Böyle özel günlerde elimizden geldiğince karınca kararınca bişeyler yapıp komşularımızla, akrabalarımzla paylaşmak ne kadar güzel değilmi hem bağları güçlendiriyor hemde İslam dininin ne kadar güzel bir din olduğunu bir kez daha anlamamıza vesile oluyor.Hayatta paylaşmaktan daha mutlu edici bir şey varmı.Herş şey paylaşınca güzelleşiyor,mutluluk paylaştıkça çoğalıyor,üzüntü paylaştıkça azalıyor,ekmeğinin yarısını paylaştıkça insan huzur dolu yastığa başını koyuyor.Zaten Peygamberimiz(S.A.V) "Komşusu açken tok yatan bizden değildir" demiştir. Bu yüzden sadece bayramları,kandilleri beklememek lazım insan elinden geldiğince çevresine yardım etmeli.Hep bana hep bana olmaz.Allah insanları hep yoklukla sınamazki varlıklada sınar zaten elimizdekilerin hangisi ölünce yanımızda geliyor ki.Bizler elimizdekini paylaştıkca güzel Rabbimde daha çok verir.Verdiği gibi almasınıda bilir o yüzden sözün özü kimse cimrilik yapmasın.(Sözüm meclisten dışarı!!!!).Amerikaya gezmeye gittim,Paristen bunu aldım,İspanya en güzeli,gözlüklerim şurdan,mobilyalarım burdan...Bırakın bunları kazandığınız her lokmada dünya üzerinde yaşayan her canlının tek tek hakkı var Rabbim size o paraları vur patlasın çal oynasın yapın diye vermedi.Sizi fakire fukaraya,vatanınıza milletinize yardım edin diye aracı kıldı.Yoksa afedersiniz kendinizi parçalasanız o paraları kazanamazdınız.Hele sen malının mülkünün zekatını iyice bir ver sonra sana kalanıyla naparsan yap.Bu ülke önceden böyle değilmiş diyorlar ben o zamanlara denk gelemedim malesef.Benim zamanımda insanlar yolda selam verene ne istiyor diye bakıyor.Zararın neresinden dönersek kardır.Unutmayalım yaptığımız her iyilik yol,su elektirik olarak ölünce bize geri dönecektir:)

HAYDİ HAYIRLI CUMALAR!

Aslında boyutları bildiğimiz kandil simidi kadar ancak yakın plan çektiğim için simit kadar büyük çıkmışlar.
Sevgiler

8 yorum:

Mebrule dedi ki...

Kandilin mubarek olsun canim...

Saskinliktan dilim tutuldu desem olacak, helvalar, simitler, neler neler... Bu ne hamaratlik bacim boyle :)

Oncelikle simitlerine bayildim, dun bende yaptim ve komsularima dagittim ama kabartma tozlu tarifti.. Sanirim seninki mayali... Sabirsizlikla bekliyorum tarifini...

Dinimiz hakkinda cok guzel yazmissin... Canim, hele ki buradaki insanlari gorsen selam verince kolunu koparacaksin sanip ellerini cekecekler... O kadar birbirlerinden korkuyor Turkler... Bende buraya gelmeden once tam tersini sanirdim, burada azinlik oldugumuz icin herkes birbiri ile kardes gibi sanirdim...Dedikodu, cekememezlik had safhada, anlatilir gibi degil yani...

O yuzden, 5 sene olacak buraya geleli yeni yeni 1 arkadas secebildim kendime...

Hyirli cumalar, kendine ve kizimiza cok iyi bak :)

Adsız dedi ki...

Merhaba Emelcim.
Umuyorum beni hatırlarsın.Uzun zaman oldu görüşmeyeli
Blog siteleri gezerken tesadüfen rastladım sitene ve sen olduğunu anlayınca çok sevindim.
Siteni çok beğendim.Bundan sonra senin de güzel tariflerini takip ediyor olacağım.Kendine iyi bak,umuyorum görüşmek üzere..

Adsız dedi ki...

Merhaba Emelcim.
Umuyorum beni hatırlarsın.Uzun zaman oldu görüşmeyeli
Blog siteleri gezerken tesadüfen rastladım sitene ve sen olduğunu anlayınca çok sevindim.
Siteni çok beğendim.Bundan sonra senin de güzel tariflerini takip ediyor olacağım.Kendine iyi bak,umuyorum görüşmek üzere..

ebrulitatlar dedi ki...

Emel'cim helvada, simitde harika görünüyor. Ellerine sağlık canım. Sevgiler..

lezzetyolculugu dedi ki...

Mebrulecim seninde geçmiş kandilin mübarek olsun.ne hamaratligi asil sen iki cocukla neler yapıyorsun hamarat diye sana denir.

Nevalcim aklıma gelen bir Neval var oda Durak tekstilden yoksa sen omusun.Hiç kimseden haber alamadim.Nasılsın neler yapıyorsun

lezzetyolculugu dedi ki...

Tatilci Ebru senin adina cok sevindim zaten bence ihtiyacin vardi amleyiattan sonra ailecek kendinize gelirsiniz.Umarım çok eğlenceli geçer

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Emel'cim ellerin dert görmesin, nefis olmuş simitler.. Ben de kandil simidi kutusundaki susamlıları yerim hep, en çok onları severim.. Tarif sahibinin onay vermesini bekliyorum ben de, tarifi not almak istiyorum :) Sevgiler..

ebrulitatlar dedi ki...

Emel'cim çok teşekkür ediyorum canım. Kaldığımız yer Datça Hayıtbükü. Çok güzel bir yer burası. Fotolarınıda ekleyeceğim sonra. Sevgiler, öptüm..